beantwoord

geld terug van tickets

• 7 juli 2021
  • 4 reacties
  • 196 Bekeken

Kan ik mijn geld terug krijgen van mij twee treinkaartjes voor morgen? Ik heb Corona dus ik kan niet reizen

icon

Beste antwoord door Thom 7 juli 2021, 23:05

Heel vervelend dat u Corona heeft, reizen is dan inderdaad buiten de orde. Als u e-tickets bezit, dan worden de kosten in principe niet teruggegeven. Kartonnen kaartjes uit de automaat krijgt u wel terug als er niet mee is ingecheckt. 

Een e-ticket terugbetalen is erg fraudegevoelig. Als u uw geld terug zou krijgen, kunt u namelijk nog steeds met het kaartje reizen. Lang niet iedereen doet dat, maar er zijn er wel veel te veel.Het vervelende is dat mensen daar wel eens misbruik van maken en daar bent u het slachtoffer van.

Ik denk dat het zinloos is om te proberen, maar u zou ervoor contact op kunnen nemen met Klantenservice. 

Ik wens u beterschap, en hoop maar dat het niet te erg wordt. 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heel vervelend dat u Corona heeft, reizen is dan inderdaad buiten de orde. Als u e-tickets bezit, dan worden de kosten in principe niet teruggegeven. Kartonnen kaartjes uit de automaat krijgt u wel terug als er niet mee is ingecheckt. 

Een e-ticket terugbetalen is erg fraudegevoelig. Als u uw geld terug zou krijgen, kunt u namelijk nog steeds met het kaartje reizen. Lang niet iedereen doet dat, maar er zijn er wel veel te veel.Het vervelende is dat mensen daar wel eens misbruik van maken en daar bent u het slachtoffer van.

Ik denk dat het zinloos is om te proberen, maar u zou ervoor contact op kunnen nemen met Klantenservice. 

Ik wens u beterschap, en hoop maar dat het niet te erg wordt. 

Zou de NS misschien een uitzondering kunnen maken voor mensen die een positieve coronatest overleggen? 

Het argument van fraude is begrijpelijk, maar hier wel erg hard.

Reputatie 7
Badge +3

Zou de NS misschien een uitzondering kunnen maken voor mensen die een positieve coronatest overleggen? 

Dat lijkt me niet want dan is het einde zoek en zoals de weekenden aantonen is fraude met testresultaten kinderlijk eenvoudig. Daarnaast is er geen reden om kaartjes al dagen van te voren aan te schaffen.

Reputatie 6
Badge

Marre, je had veel duidelijker moeten aangeven WELK soort kaartjes je precies hebt. In de (goede?) ouwe tijd van die kartonnen kaartjes gekocht bij een loket gold zoals boven: vooraf gekocht (wat totaal onnodig was op zich) en vooraf ingelev3erd=geld terug. Dat geldt nu nog steeds voor de papaieren kaartjes met chip erin uit de automaat-en dat is makkelijk te controleren, behalve dan dat er nog maar heel weinig plaatskaartenkantoren over zijn.

Voor andere soorten (en tja, waarom denken mensen toch al maanden/weken vooraf kaartjes te moeten kopen?) speelt voor NS het (mogelijke)fraude-element de hoofdrol.

Reageer