geld terug van tickets | NS Community
beantwoord

geld terug van tickets


Kan ik mijn geld terug krijgen van mij twee treinkaartjes voor morgen? Ik heb Corona dus ik kan niet reizen

icon

Beste antwoord door Thom 7 July 2021, 23:05

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heel vervelend dat u Corona heeft, reizen is dan inderdaad buiten de orde. Als u e-tickets bezit, dan worden de kosten in principe niet teruggegeven. Kartonnen kaartjes uit de automaat krijgt u wel terug als er niet mee is ingecheckt. 

Een e-ticket terugbetalen is erg fraudegevoelig. Als u uw geld terug zou krijgen, kunt u namelijk nog steeds met het kaartje reizen. Lang niet iedereen doet dat, maar er zijn er wel veel te veel.Het vervelende is dat mensen daar wel eens misbruik van maken en daar bent u het slachtoffer van.

Ik denk dat het zinloos is om te proberen, maar u zou ervoor contact op kunnen nemen met Klantenservice. 

Ik wens u beterschap, en hoop maar dat het niet te erg wordt. 

Zou de NS misschien een uitzondering kunnen maken voor mensen die een positieve coronatest overleggen? 

Het argument van fraude is begrijpelijk, maar hier wel erg hard.

Zou de NS misschien een uitzondering kunnen maken voor mensen die een positieve coronatest overleggen? 

Dat lijkt me niet want dan is het einde zoek en zoals de weekenden aantonen is fraude met testresultaten kinderlijk eenvoudig. Daarnaast is er geen reden om kaartjes al dagen van te voren aan te schaffen.

Reputatie 7
Badge +1

Marre, je had veel duidelijker moeten aangeven WELK soort kaartjes je precies hebt. In de (goede?) ouwe tijd van die kartonnen kaartjes gekocht bij een loket gold zoals boven: vooraf gekocht (wat totaal onnodig was op zich) en vooraf ingelev3erd=geld terug. Dat geldt nu nog steeds voor de papaieren kaartjes met chip erin uit de automaat-en dat is makkelijk te controleren, behalve dan dat er nog maar heel weinig plaatskaartenkantoren over zijn.

Voor andere soorten (en tja, waarom denken mensen toch al maanden/weken vooraf kaartjes te moeten kopen?) speelt voor NS het (mogelijke)fraude-element de hoofdrol.

Dus als ik het goed begrijp verkoopt u een product (e-ticket) wat erg fraude gevoelig is, maar u zet er geen disclaimer bij!, Dat is geldklopperij! Ben benieuwd wat de consumenten bond hiervan vind.?

Dus als ik het goed begrijp verkoopt u een product (e-ticket) wat erg fraude gevoelig is, maar u zet er geen disclaimer bij!, Dat is geldklopperij! Ben benieuwd wat de consumenten bond hiervan vind.?

Het product als zodanig is niet fraudegevoelig. Annuleren van het product is fraudegevoelig vandaar dat die optie er niet is zoals ook vermeld wordt in de voorwaarden bij aankoop.

Reputatie 7
Badge +3

Dus als ik het goed begrijp verkoopt u een product (e-ticket) wat erg fraude gevoelig is, maar u zet er geen disclaimer bij!, Dat is geldklopperij! Ben benieuwd wat de consumenten bond hiervan vind.?

Er zit geen chip in E-tickets waardoor er geen controle is op of het ticket toch gebruikt wordt. Daaardoor kunnen mensen toch er mee gaan reizen terwijl ze een ander ticket of restitutie hebben gekregen. Dat werkt fraude in de hand.

Een ticket kan alleen gekocht worden als de voorwaarden voor gelezen aangevinkt zijn. In die voorwaarden staat dat wijzigen en restitutie na aankoop niet mogelijk zijn. Dat mensen voorwaarden niet lezen betekent niet dat het geldklopperij is. Er zijn alternatieven, waarbij je geen geld kwijt bent als je onverhoopt niet kunt reizen. Reizen met OV-chipkaart en kaartje uit de automaat (€1 duurder maar ongebruikt wel restitutie mogelijk). Kans op geld kwijt is kleiner als je E-tickets pas koopt als je daadwerkelijk waar reizen. 

Reputatie 7
Badge +3

NS kan wel veel meer doen om mensen te waarschuwen wat de consequenties zijn van het kopen van een e-ticket. Niet goed is immers geld weg.

Voor de niet-ervaren reizigers zonder OV-chipkaart zijn de gebruiksvoorwaarden van het e-ticket helaas een ramp die pas duidelijk wordt wanneer de reis niet kan doorgaan.

Reputatie 7
Badge +1

NS kan wel veel meer doen om mensen te waarschuwen wat de consequenties zijn van het kopen van een e-ticket. Niet goed is immers geld weg.

Voor de niet-ervaren reizigers zonder OV-chipkaart zijn de gebruiksvoorwaarden van het e-ticket helaas een ramp die pas duidelijk wordt wanneer de reis niet kan doorgaan.

 

Ondanks dat hier al heel veel topics hierover zijn ontbreekt in de app nog steeds de waarschuwing dat de tickets niet te retourneren zijn. (dat staat blijkbaar in de Algemene Voorwaarden, waar je mee akkoord moet gaan). Probleem is echter dat dergelijke voorwaarden op een mobiel lezen natuurlijk niet echt handig is.

 

Op de site staat e.e.a. nu wel met een duidelijk kader aangegeven. Waarom kan iets dergelijks niet ook in de APP????   

Reputatie 7
Badge +3

NS kan wel veel meer doen om mensen te waarschuwen wat de consequenties zijn van het kopen van een e-ticket. Niet goed is immers geld weg.

Voor de niet-ervaren reizigers zonder OV-chipkaart zijn de gebruiksvoorwaarden van het e-ticket helaas een ramp die pas duidelijk wordt wanneer de reis niet kan doorgaan.

 

Ondanks dat hier al heel veel topics hierover zijn ontbreekt in de app nog steeds de waarschuwing dat de tickets niet te retourneren zijn. (dat staat blijkbaar in de Algemene Voorwaarden, waar je mee akkoord moet gaan). Probleem is echter dat dergelijke voorwaarden op een mobiel lezen natuurlijk niet echt handig is.

 

Op de site staat e.e.a. nu wel met een duidelijk kader aangegeven. Waarom kan iets dergelijks niet ook in de APP????   

Dat er ook een waarschuwing in de app moet komen is een feit. Maar je kunt je niet verschuilen achter dat het niet handig is om voorwaarden op een mobiel te lezen. Er zijn mensen die hele boeken op een mobiel lezen. Het niet lezen van voorwaarden is gemakzucht. 

Reputatie 7
Badge +1

Zoals hier al zoveel keren is aangegeven. Het consumentenrecht geeft aan dat dergelijke beperkende voorwaarden overduidelijk moeten zijn beschreven en niet in Algemene Voorwaarden moet staan. 

Wanneer gaat NS nu dit eindelijk eens oplossen. Belofte was voor eind vorig jaar. Nu nog steeds niet.

Niet acceptabel.

Reputatie 7

Als je een kaartje koopt via de site zie je inmiddels inderdaad dat er een kader verschijnt met de nodige informatie. Als je goed kijkt zie je zelfs dat de mededeling er tweemaal staat. Het heeft even geduurd (meer dan 3 jaar) maar de klant wordt dan nu via dit kanaal  geinformeerd. Prima !

Via de app is dat nog niet het geval en of het er staat indien je via de reisplanner op de site een kaartje bestelt kan op dit moment vanwege de storing niet worden vastgesteld. Gezien de huidige tarieven mag ook daar de klant wel adequaat geinformeerd worden over de beperkingen van het e-ticket.

Wordt vervolgd.

Reputatie 7
Badge +3

Het e-ticket van NS is met de huidige gebruiksvoorwaarden een ondeugdelijk product en zou niet langer verkocht moeten worden.

Het is te bezopen voor woorden dat je van NS bij wanprestatie van diezelfde NS niet gewoon je geld terugkrijgt voor een e-ticket dat je niet kunt gebruiken maar Geld Terug bij Vertraging moet claimen.

Reputatie 7

NS kan zichzelf en klanten veel gedoe besparen door te stoppen met het E- ticket. Als je voor de aanschaf van een simpel treinkaartje van A naar B lappen tekst in Algemene Voorwaarden moet gaan lezen, of anders misschien wel de klos bent, gaat het eigenlijk al mis. Ook al staan de voorwaarden beschreven, bijna niemand leest ze of men denkt " het zal wel los lopen als ik een goed argument heb" . Je leest wel grondig voorwaarden bij het laten plaatsen van bijv. een keuken, niet zo snel bij de koop van treinkaartje van een tientje. Formeel heeft NS dan zeker wel gelijk, geen speld tussen te krijgen, maar schieten ze er iets mee op als een potentieel terugkerende klant geïrriteerd denkt, laat maar, de volgende keer weer de auto! 

 

Reputatie 7
Badge +3

NS kan zichzelf en klanten veel gedoe besparen door te stoppen met het E- ticket. Als je voor de aanschaf van een simpel treinkaartje van A naar B lappen tekst in Algemene Voorwaarden moet gaan lezen, of anders misschien wel de klos bent, gaat het eigenlijk al mis. Ook al staan de voorwaarden beschreven, bijna niemand leest ze. Net zoals mensen niet alle informatie in cookieverklaringen op allerlei sites lezen, maar gewoon akkoord gaan. Je leest wel voorwaarden bij het laten plaatsen van bijv. een keuken, niet zo snel bij de koop van treinkaartje van een tientje. Formeel heeft NS dan zeker wel gelijk, geen speld tussen te krijgen, maar schieten ze er iets mee op als een potentieel terugkerende klant geïrriteerd denkt, laat maar, de volgende keer weer de auto! 

 

Uit het feit dat jij het over lappen tekst hebt als je het hebt over voorwaarden bij het kopen van E-tickets is het duidelijk dat jij die voorwaarden die je moet aanvinken nog nooit gelezen hebt.

Reputatie 7

Uit het feit dat jij het over lappen tekst hebt als je het hebt over voorwaarden bij het kopen van E-tickets is het duidelijk dat jij die voorwaarden die je moet aanvinken nog nooit gelezen hebt.

Ik heb jaren geleden eens een E-ticket gekocht. Daarna nooit meer. Gelijk genezen. Ik zie dat het nu versimpeld is inderdaad. Maar dan nog. Dit product werkt in de dagelijkse praktijk niet zoals het zou moeten. Mensen blijven toch masssaal aanvinken en achteraf bij problemen met al dan niet zeer gegronde argumenten proberen geld terug te krijgen als de reis niet kan doorgaan.

Reageer