Skip to main content

De trein zat zo vol dat ik ook met 1e klas ticket moest staan in 2e klas, daarbij was er zowel vertraging als uitgevallen treinen door de staking. Uiteindelijk heb ik een taxi moeten nemen voor een deel van mijn reis. Ik wil graag de 1e klas kosten terug claimen en een deel van de reis vergoed krijgen, maar kom alleen bij een vertraging formulier terecht. Daar kan ik niet verder zonder een OV kaart of bankpas te registreren, maar dat kan niet, want ik had het.ticket via de app gekocht. Hoe kan ik een aanvraag doen mijn geld terug te krijgen?

U krijgt uw geld voor het eersteklas kaartje niet terug. Formeel heeft u een vervoersbewijs gekocht en een recht op een zitplaats heeft u niet. Het heeft geen zin een aanvraag te doen om uw geld terug te krijgen, u heeft er domweg geen recht op. Het door u beschrevene is ook nog eens niet aantoonbaar, maar dat zou verder niet uitmaken. De taxi heeft u op eigen intitiatief genomen en betaalt u dus ook zelf. NS vergoedt een taxi alleen als ze dat zelf vooraf toestaan en dat is maar in enkele situaties het geval.

Recht op GBTV heeft u wel als uw trein meer dan een half uur vertraging had, ook met een kaartje uit die app.  Neem als het u te ingewikkeld is contact op met Klantenservice, 030 7515155. Zeker met eerste klas losse kaartjes, en een kaartje uit de app is dat ook, kan dat een flink voordeel opleveren.

Reageer