beantwoord

Geld terug vragen bij vergeten uit te checken

  • 5 June 2023
  • 8 reacties
  • 162 Bekeken

Ik wil geld terug vragen, gisteren 6!!! uur gedaan over een rit van een uur. Ik heb veel geld uitgegeven aan een taxi vanaf Bijlmer Arena naar Utrecht. Ik ben vergeten uit te checken, doordat ik in een metro ben gestapt, werd aanbevolen door de conducteur. Nu wil ik geld terug vragen van mijn reis, en dit kan niet omdat ik vergeten ben om uit te checken. Kafka is er niets bij. Hoe nu te handelen??

Met vriendelijk groet, G. van der Gugten.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 5 June 2023, 14:44

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo G. van der Gugten en welkom bij de NS Community,

 

Je kan via Mijn NS of via contact met onze klantenservice de uitcheck laten corrigeren. Daarnaast kan je een claim indienen. Meer informatie over een claim indienen voor de reis van gisteren kan je hier vinden. 

Reputatie 7
Badge +3

@Erryt NS   Kun je en een claim indienen voor gemaakte kosten en GTbV terugvragen?

Ik durf niet te zeggen of beide dan worden geaccepteerd. Ik kan dit niet zo snel achterhalen hoe we dit in het verleden hebben gedaan. Ik zal het in de groep gooien en hopelijk weet de avondmoderator daar een antwoord op te geven.

Reputatie 7
Badge +3

Ik durf niet te zeggen of beide dan worden geaccepteerd. Ik kan dit niet zo snel achterhalen hoe we dit in het verleden hebben gedaan. Ik zal het in de groep gooien en hopelijk weet de avondmoderator daar een antwoord op te geven.

Volgens de Twitter collega kan het. En ook met de nieuwe regels.

Badge +3

Volgens de Twitter collega kan het. En ook met de nieuwe regels.

Sstt… niet verder vertellen dan 🤣

GTbV claims worden (beloofd door de Twitter ^dakjes) afgehandeld op de ‘voorwaarden die golden op de reisdatum’, dus voor 4 juni zit je goed met Flex Weekend Vrij.

De reiskosten voor een reis op maandag 5 juni (kwam niet weg uit Amsterdam dus maar ‘naar Schiphol gelopen’ of in de Ziggo Dome overnacht) krijg je ook wel natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens de Twitter collega kan het. En ook met de nieuwe regels.

Sstt… niet verder vertellen dan 🤣

Je weet dat die info daar niet altijd betrouwbaar is.

Zoals dat je moet inchecken met jongerendagkaart….

Badge +3

Een taxi van 100+ euro om vanaf ergens in Amsterdam op Schiphol Plaza (en later verder door naar Rotterdam en zo) te komen is natuurlijk ook te gek voor woorden.

Dus als een taxichauffeur daar een ‘bonnetje voor geschreven heeft’ is dat niet geldig en ben je gewoon opgelicht, want dat is 18 km en zou pakweg 40-50 euro mogen kosten, voor een ‘straattaxi’.

Maak er 60 euro van voor een taxibusje met 8 personen, dat is dan € 7,50 euro p.p. dus graag niet allemaal die 60 euro claimen… 🤣

Geen idee wat een Uber-achtige taxi mag rekenenen trouwens, aan ‘woekertarieven’… 😣

Badge +3

Je weet dat die info daar niet altijd betrouwbaar is.

Zoals dat je moet inchecken met jongerendagkaart….

Ooh… nee dan komt het helemaal goed natuurlijk 😪

Stuur je uitgeprinte Jongeren Dagkaart + foto van je taxibon maar op… 

Nog eentje… https://twitter.com/Dreadlockgeert/status/1666543386696773632 (en nog vele anderen die vanuit Den Haag not ‘aMused’ zijn/waren na een concert)…. 

Reageer