beantwoord

Geld terug vragen bij werkzaamheden / staking

  • 12 September 2022
  • 1 reactie
  • 2299 Bekeken

Ik moet voor mijn werk reizen van Eindhoven naar den Bosch, nu waren er de afgelopen maand werkzaamheden (tussen Eindhoven en Boxtel) Waardoor ik dagelijks 1-2 uur extra reistijd heb gehad met de bus. Daarbij komen nog de stakingen van afgelopen weken. Kan ik in aanraking komen voor een vergoeding? Ik heb in deze periode dus telkens de bus moeten pakken ipv de trein. 

Als ik kijk in mijn reishistorie kan ik geen claims aanvragen omdat deze reizen niet met de NS zijn gemaakt maar met Connexxion (bus vervoer). Wat kan ik doen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 12 September 2022, 14:57

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

NS zet bij geplande werkzaamheden treinvervangend vervoer in dat toegankelijk is met het vervoerbewijs voor de trein. In principe hebt u dus geen extra kosten bij geplande werkzaamheden. Zelfgekozen alternatief vervoer wordt niet vergoed.

U kunt geen vergoeding krijgen voor een vooraf aangekondigde langere reistijd door geplande werkzaamheden. Alleen als u daadwerkelijk met het treinvervangend vervoer reist en een vertraging van minimaal 30 minuten hebt ten opzichte van het reisadvies in de reisplanner, dan kunt u een claim indienen.

U kunt wel een vergoeding krijgen voor eigen vervoer dat u moest nemen bij de stakingen. Zie daarvoor de informatie op deze pagina.

Reageer