beantwoord

Geld terug vragen vanwege storing

  • 14 September 2023
  • 7 reacties
  • 178 Bekeken

Ik was onderweg van Leeuwarden naar Amersfoort maar de trein had storing dus ik ben nu in Zwolle. Ik wil terug naar Leeuwarden. Ik heb een dagretour kaartje gekocht en ik heb de hele reis niet kunnen maken. Daarom vraag ik om geld terug krijgen.

icon

Beste antwoord door rvdborgt 14 September 2023, 10:47

Bekijk origineel

7 reacties

Ik was onderweg van Leeuwarden naar Amersfoort maar de trein had storing dus ik ben nu in Zwolle. Ik wil terug naar Leeuwarden. Ik heb een dagretour kaartje gekocht en ik heb de hele reis niet kunnen maken. Daarom vraag ik om geld terug krijgen.

Tja, daarvoor zult u bij de Klantenservice moeten zijn. Overigens rijden er wel treinen, alleen minder, dus u kunt gewoon naar Amersfoort.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt voor de heenreis als je langer dan een half uur vertraging hebt een claim indienen voor een geldterugbijvertragingvergoeding.

De reis is te maken, je hebt tot Zwolle gereisd, een vergoeding van het hele kaartje zul je niet krijgen.

Reputatie 7
Badge +1

Als de te verwachten vertraging op je eindbestemming minstens een uur is, mag je van je reis afzien, naar je vertrekstation terugkeren en je kaartje volledig terugbetaald krijgen.

Je kunt daarvoor het GTBV-formulier gebruiken:

https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

Geef aan dat je je eindstation niet bereikt hebt en het station waar je bent uitgestapt is ook weer Leeuwarden.

Reputatie 7
Badge +1

De reis is te maken, je hebt tot Zwolle gereisd, een vergoeding van het hele kaartje zul je niet krijgen.

Bij een te verwachten vertraging van minimaal een uur uiteraard wel wel. Maar als ik de NS-planner mag geloven, dan vielen er weliswaar treinen uit, maar kon je nog steeds met minder dan een uur vertraging aankomen.

Reputatie 7
Badge +3

De reis is te maken, je hebt tot Zwolle gereisd, een vergoeding van het hele kaartje zul je niet krijgen.

Bij een te verwachten vertraging van minimaal een uur uiteraard wel wel. Maar als ik de NS-planner mag geloven, dan vielen er weliswaar treinen uit, maar kon je nog steeds met minder dan een uur vertraging aankomen.

Dat er nog wel treinen reden gaf @Tamzin al aan.

Reputatie 7
Badge +1

Je kunt voor de heenreis als je langer dan een half uur vertraging hebt een claim indienen voor een geldterugbijvertragingvergoeding.

De reis is te maken, je hebt tot Zwolle gereisd, een vergoeding van het hele kaartje zul je niet krijgen.

Het is nu niet van toepassing omdat er wel degelijk treinen reden, maar dat je niet je hele kaartje vergoed krijgt omdat je wel in Zwolle bent gekomen terwijl je in Amersfoort moest zijn lijkt mij echt onzin.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt voor de heenreis als je langer dan een half uur vertraging hebt een claim indienen voor een geldterugbijvertragingvergoeding.

De reis is te maken, je hebt tot Zwolle gereisd, een vergoeding van het hele kaartje zul je niet krijgen.

Het is nu niet van toepassing omdat er wel degelijk treinen reden, maar dat je niet je hele kaartje vergoed krijgt omdat je wel in Zwolle bent gekomen terwijl je in Amersfoort moest zijn lijkt mij echt onzin.

Ik bedoelde vergoeding ook voor de terugreis, daar was geen storing.

Reageer