beantwoord

Geld terugvragen - Mijn verhaal

  • 22 August 2023
  • 2 reacties
  • 88 Bekeken

Op 27 juli jongstleden heb ik een dagretour Enschede Kennispark-Roermond gekocht (ticketnummer 65700599). In de middag ben ik vanaf Almelo richting Eindhoven gereisd, en om 22:04 heb ik de trein terug gepakt om terug te geraken naar Enschede Kennispark, waar ik helaas niet ben aangekomen. 

Vanwege vertraging van mijn tweede trein (deze vertrok om 22:24 vanuit ‘s-Hertogenbosch richting Zwolle), heb ik mijn derde trein (deze vertrok om 23:36 vanuit Zutphen) niet gehaald. Dit was tevens de laatste trein die vertrok vanuit Zutphen richting Hengelo. 

Op dit moment heb ik geprobeerd in contact te komen met de NS. Er was geen NS-medewerker aanwezig op het station om 23:36, en toen ik probeerde te bellen met de NS klantenservice, waar ik ruim twee keer vijf minuten in de wacht heb gestaan, werd de verbinding verbroken wanneer ik werd doorverbonden met een werknemer. 

De NS-app gaf aan dat er vanaf dit moment geen mogelijkheid meer was om Enschede Kennispark te bereiken.

Ik ken niemand in Zutphen of omgeving. 

Gelukkig ging er nog een trein terug naar Nijmegen, waar ik familie heb wonen (Nijmegen-Dukenburg). Uiteindelijk kwam ik pas om 00:49 (28 juli) op Station Nijmegen aan, en heb ondertussen mijn vader wakker moeten bellen en gevraagd of hij me kon ophalen. Op dit moment ging er namelijk geen sprinter of bus meer richting Nijmegen Dukenburg. Ook op Station Nijmegen was geen NS-medewerker te vinden. 

De volgende dag heb ik dus een treinticket moeten kopen, dat ik normaal gesproken niet nodig had (dagretour 27 juli). 

Op 28 juli heb ik tevens gebeld met de NS klantenservice, waar ik mijn verhaal heb gedaan. De desbetreffende dame heeft toen verteld dat geld terugvragen via een online formulier gaat. Ik heb gevraagd of er in dat formulier plaats is voor een opmerking, aangezien mijn verhaal wat gecompliceerd is. Hierop antwoordde ze dat dit zo was, maar ik heb in jullie geld-terug formulier dit niet kunnen vinden. Vandaar dat ik het via deze weg probeer. 

Ik vraag daarom geld terug wegens de volgende redenen: 

  • Eindstation Enschede Kennispark nooit bereikt op 27 juli. 
  • Reiskosten Nijmegen Dukenburg - Nijmegen retour van mijn vader (ik heb deze man wakker moeten bellen). 
  • Extra gemaakte kosten van een treinkaartje Nijmegen - Enschede kennispark 28 juli. 



 

 
 
 
icon

Beste antwoord door Rory NS 22 August 2023, 14:57

Bekijk origineel

2 reacties

Goedemiddag jill.bay en bij de NS Community.

Dit forum is bedoeld als vraag- en discussieplatform van en voor reizigers. Voor deze gerichte vraag wil ik je adviseren om contact op te nemen met de NS Klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt beroep doen op de geld-terug-bij-vertraging regeling voor de oorspronkelijke reis op 27 juli. Vul in bestemming niet bereikt.

De overige kosten zijn niet in overleg met NS klantenservice en voor eigen rekening.

Mocht je weer eens door vertraging/verstoring niet op jouw bestemming kunnen komen, NS regelt na telefonisch contact of via de infopaal contact dat je op jouw eindbestemming komt. Je kunt ook als je ziet dat je gaat stranden de conducteur opzoeken in de trein.

Reageer