Afgelopen zondag reed mijn trein niet, de volgende trein een half uur later was ook gecanseld. Toen heb ik maar voor alternatief vervoer gekozen waar ik op een aparte ov chipkaart een ster abonnement bezit. Het was wel een omweg met tram, bus en metro. Tevens moest er een stukje worden gelopen. Hiermee heb ik de vertraging beperkt tot tussen 30 min en 60 min. Ik heb dus wel gereisd, maar niet met NS (als bewijs heb ik wel een in-en uitcheck op zowel het begin- als eindstation). De vertraging is wel veroorzaakt door het niet rijden van een NS trein. Kom ik nu wel of niet in aanmerking voor geld terug bij vertraging?
Antwoord
Geldt geld terug bij vertraging ook als je de vertraging beperkt door (zonder extra reiskosten) voor alternatief vervoer te kiezen.
Beste antwoord door Momo
Maar met een incheck op het beginstation en een uitcheck op het eindstation met bovendien de in/uitcheck van het overig vervoer op een andere kaart kan NS niet zien dat je met alternatief vervoer bent gegaan en dat je geen GTBV zou moeten krijgen. Gewoon indienen en kijken of het toegekend wordt.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.