beantwoord

Geldt geld terug bij vertraging ook bij vervangend busvervoer volgens de dan geldende reisplanner?

  • 5 September 2022
  • 3 reacties
  • 110 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 4 reacties

Als er werkzaamheden zijn, dan wordt vaak vervangend busvervoer ingezet. De reistijd is dan standaard langer en de reisplanner is aangepast. Is de geld terug regeling bij vertraging dan ook geldig als de reis nog langer duurt dan de reisplanner aangeeft?

icon

Beste antwoord door MoDe 5 September 2022, 14:05

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ja. Als je meer dan een half uur vertraging hebt bovenop de genoemde tijd in de reisplanner kun je GTbV claimen.

Reputatie 7
Badge +1

Al gaat dan in de praktijk nooit zonder problems-eigenlijk wordt elke claim met zo´n stuk erin standaard afgekeurd-daarna moet je dan bezwaar maken. Als het kwam omdat die bus niet op de tijd ging die aangegeven stond of mogelijk al vol+weg was, dan heb je daar een harde dobber aan.

eigenlijk wordt elke claim met zo´n stuk erin standaard afgekeurd-daarna moet je dan bezwaar maken. 

Dat klopt niet. Niet elke claim wordt standaard afgekeurd als er een stuk met vervangend busvervoer in je reis zit. Dat ligt er maar net aan waardoor de vertraging veroorzaakt wordt.

Het gtbv-beoordelingssysteem kent de werkelijke aankomst- en vertrektijden van bussen niet, maar alleen de tijden uit de reisplanner. Voor de (automatische) beoordeling was je bus dus altijd op tijd.

Als je echter vertraging hebt met de trein en een aansluiting op een bus mist en daardoor genoeg vertraging oploopt, dan kan het systeem wel degelijk zelfstandig je claim toekennen.

Reageer