Als er werkzaamheden zijn, dan wordt vaak vervangend busvervoer ingezet. De reistijd is dan standaard langer en de reisplanner is aangepast. Is de geld terug regeling bij vertraging dan ook geldig als de reis nog langer duurt dan de reisplanner aangeeft?
Ja. Als je meer dan een half uur vertraging hebt bovenop de genoemde tijd in de reisplanner kun je GTbV claimen.
Al gaat dan in de praktijk nooit zonder problems-eigenlijk wordt elke claim met zo´n stuk erin standaard afgekeurd-daarna moet je dan bezwaar maken. Als het kwam omdat die bus niet op de tijd ging die aangegeven stond of mogelijk al vol+weg was, dan heb je daar een harde dobber aan.
eigenlijk wordt elke claim met zo´n stuk erin standaard afgekeurd-daarna moet je dan bezwaar maken.
Dat klopt niet. Niet elke claim wordt standaard afgekeurd als er een stuk met vervangend busvervoer in je reis zit. Dat ligt er maar net aan waardoor de vertraging veroorzaakt wordt.
Het gtbv-beoordelingssysteem kent de werkelijke aankomst- en vertrektijden van bussen niet, maar alleen de tijden uit de reisplanner. Voor de (automatische) beoordeling was je bus dus altijd op tijd.
Als je echter vertraging hebt met de trein en een aansluiting op een bus mist en daardoor genoeg vertraging oploopt, dan kan het systeem wel degelijk zelfstandig je claim toekennen.
Waar kan ik dit indienen?
Bij ns.nl/klantenservice
Je kan dan het beste dit formulier invullen en dan wachten op de uitkomst die je per mail krijgt. Dan kan je via een reply aangeven dat je met de bus was gegaan.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.