Gereisd op 15 oktober, GBTV-claim ingediend op 17 okt. Antwoord terug vanaf NSKlantenservice@ns.nl op 21 november: afgewezen, want uit te keren bedrag te laag. Er is alleen geen rekening gehouden met mijn Flex Wknd Vrij abo, dus ik wil reageren. Dat kan, zo staat in de mail:
Heeft u nog een vraag over deze afgehandelde aanvraag Compensatie voor vertraging? Dan kunt u deze e-mail beantwoorden.
Gedaan, maar er komt meteen een standaard mail vanaf noreply@ns.nl met als onderwerp: “Waarmee kunnen wij u helpen?” met de tekst:
U heeft een bericht gestuurd aan een 'no reply'-e-mailadres. Dit betekent dat uw bericht niet door ons beantwoord kan worden. We willen u wel graag verder helpen.
Neem eens een kijkje op ns.nl/klantenservice, in veel gevallen wordt uw vraag hier al beantwoord.
Gaan we doen. Chat geopend, allereerst weet men daar niet dat mail naar Klantenservice niet beantwoord wordt (“U hebt zeker de onderwerpregel gewijzigd?” Nee. “Probeert u het nog eens.” Vooruit dan. Zelfde resultaat, natuurlijk.) Lang aan de telefoon, langs elkaar heen gepraat, veel onbegrip, uiteindelijk advies om te bellen met Klantenservice, die zouden het wel kunnen regelen. Expliciet gevraagd om probleem met het “no reply” van het Klantenservicemailadres door te spelen hogerop in de organisatie (al was het maar om tijdsdruk bij klantenservice te voorkomen).
Nog maar eens afgewacht. Vandaag toch Klantenservice gebeld. Zelfde verhaal, langs elkaar heen gepraat, ruggespraak met collega, u moet toch de mail beantwoorden, probeert u het nog eens (haha, zelfde resultaat natuurlijk), ruggespraak met collega, u moet het standaard antwoord negeren (maar hoe lang moet ik dan wachten - 4 weken, 6 weken, 8 weken? Dat weet men niet. Zonder echte bevestiging en terwijl je claim status “afgehandeld” blijft behouden in MijnNS weet je toch niet of jouw klacht gelezen/gezien is?). “Aha, u hebt geen Flex Wknd, daarom heeft het systeem het niet gesnapt!” “Eh nee, dat staat sinds een week tijdelijk op Basis, maar niet op 15 okt en niet op 21 nov. ). Geen enkele actie om het probleem zelf (de berekening van de vergoeding) aan te pakken.
Mijn vraag: hoe en waar reageer ik effectief op een claim-afwijzing?