GTbV Klassiek vs Flex | NS Community
beantwoord

GTbV Klassiek vs Flex

  • 15 March 2023
  • 9 reacties
  • 203 Bekeken

Reputatie 4
  • Intercity
  • 100 reacties

Ik diende een claim in voor GTbV na een half uur vertraging met een Flex Weekend Vrij abonnement (rit i/h wknd). Ik kreeg (automatisch en snel) een voor mij onduidelijk berekend bedrag vergoed, nl. € 4.15.

  • Het was niet 1/12 van de maandprijs, want 12 x 4.15 = € 49.80 i.p.v. € 35
  • Het was ook niet de helft van de ritprijs, want die was € 14.22 (op basis van 40 % korting) of € 23.70 (100 %).

Dus ik reageerde op de toekenning met een vraag om de berekening. Antwoord: 1/12 van de maandprijs.

Behalve dat het voor een Flex Weekend Vrij abonn. volgens NS’ eigen Vergoedingentabel de helft v/d ritprijs (en niet 1/12 v/d maandprijs) zou moeten zijn, snap ik er weinig van. Het heeft ws. ook geen zin om nog eens te reageren en ik wil de schaarse Klantenservice-tijd niet misbruiken, maar toch zou ik graag begrijpen hoe er berekend wordt.

Last but not least: het ging me in dit geval niet eens om deze vergoeding, maar ik diende de claim “uit ballorigheid” in omdat een andere claim wegens 3 uur vertraging op een lange reis nooit goed verwerkt werd.

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 15 March 2023, 16:04

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi LLN,

Het zou de helft van de volledige ritprijs moeten zijn. Ik zou daar eerlijk gezegd toch wel even op reageren, scheelt toch € 7,70.

Reputatie 4

Je hebt gelijk - ik stuur toch een reactie op de “uitleg” en zal hier nog melden hoe het afloopt.

Badge +3

Dat 1/12e van de abonnementsprijs klopt bij NS Flex natuurlijk niet.

De vergoeding voor een reis in het weekend zou op basis van voltarief moeten zijn (dus € 23,70 of de helft ervan). Zie voetnoot * in de vergoedingentabel.

Heb je toevallig meerdere claims toegewezen gekregen voor de betreffende abonnementsmaand?

Er geldt bij Flex een maximum aan vergoedingen zodat je niet meer terug zou kunnen claimen voor vertraging in het weekend dan de kosten van je vrij reizen abonnement (alhoewel dat anderen hier ooit wel gelukt is).

Reputatie 4

Nee, voor die maand verder niks geclaimd.

Reputatie 4

Dat 1/12e klopt bij NS Flex natuurlijk niet. De vergoeding voor een reis in het weekend zou op voltarief moeten zijn, die € 23,70 dus. Zie voetnoot * in de vergoedingentabel.

Heb je toevallig meerdere claims toegewezen gekregen voor de betreffende abonnementsmaand?

Er geldt bij Flex een maximum aan vergoedingen zodat je niet meer terug zou kunnen claimen voor vertraging in het weekend dan de kosten van je vrij reizen abonnement (alhoewel dat anderen hier ooit wel gelukt is).

Vandaag antwoord met correctie ontvangen en het is zoals je schreef, 1/12 van voltarief.

Reputatie 7
Badge +3

1/2 neem ik aan? Je zou de helft van de prijs van een voltarief enkele reis terug moeten krijgen.

Badge +3

Blijft de vraag hoe men aan die € 4,15 kwam… maar goed je hebt dus € 7,70 extra gekregen?

Reputatie 4

1/2 neem ik aan? Je zou de helft van de prijs van een voltarief enkele reis terug moeten krijgen.

Ja, typefout, ik geloof dat ik er niet meer bij kan. Zit nu in de trein met aan/uit-wifi.

Reputatie 4

Blijft de vraag hoe men aan die € 4,15 kwam… maar goed je hebt dus € 7,70 extra gekregen?

Haha, dat werd niet uitgelegd in het antwoord :-( 

Ja, daarmee is het rechtgetrokken.

Reageer