beantwoord

GTBV verschillende bedragen zelfde reis en te weinig

  • 24 November 2023
  • 2 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 6

Recent weer samen met partner aan het reizen met weekend vrij eerste klas. Vorige week reis gemaakt van Roermond naar kampen zuid. Onderweg vertraging opgelopen van 30 minuten. Beiden claim ingediend voor GTBV. Mijn claim  wordt 3,95 vergoed, mijn partner (zelfde reis, zelfde abonnement) krijgt vergoeding van 3,66. Sowieso is dat volgens mij te laag, bij 30-59 minuten krijg je 1/12e van je abbo, volgens de tabel dus 5,27.

 

ik heb dit afgelopen zomer meermaals gehad (zie topic GTBV we creëren onze eigen chaos). moderator Laura heeft toen meegekeken maar kon het niet verklaren. En nu weer deze verschillen. Heeft iemand recent deze ervaring ook? En Laura als je meeleest (of  een andere moderator) hebben jullie een verklaring?

icon

Beste antwoord door Robert B 24 November 2023, 19:32

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Ik ben geen Laura of andere moderator…🤣 maar goed,

Bij Flex Weekend Vrij 1e klas zonder dalkorting is de vergoeding 1/12 × 43,95 = € 3,66

Bij Weekend Vrij 1e klas met dalkorting (€ 47,35 per maand) gaat het om € 3,95 aan vergoeding en dat geldt ook voor Weekend Vrij op saldo (waarbij de dalkorting is inbegrepen).

Het is dus verklaarbaar, zie de prijs van jullie abonnementen bij Producten in Mijn NS.

Reputatie 6

Nou voor mij ben jij een soort goeroe RobertB zoveel als jij weet. Ik baseerde mij op een tabel van NS maar zie nu dat er staat weekend vrij op saldo en wij hebben idd flex. En alleen ik heb de extra dalurenkaarten in het abbo. Dus opgelost! 
en ik heb een denkfout gemaakt onze abonnementen zijn niet precies hetzelfde 🙈

Reageer