Skip to main content

Retour Den Bosch - Maastricht, kaartje gekocht.

Trein rijdt niet vanuit Den Bosch vanwege breuk bovenleiding.

Als een razende in de auto naar Maastricht om les te geven.

Restitutie gevraagd met bewijs aankoop in de bijlage € 81,nogwat

Ik krijg de helft terug.

Veronderstelt men dat ik wel de trein terug heb genomen, met achterlating auto in Maastricht???

De helft terugkrijgen voor een retourticket is normaal bij meer dan 60 minuten vertraging.

Ik gok dat dit zo besloten is omdat de verwachting is dat de terugreis wel mogelijk is, want voor een enkele reis krijg je wel het volledige bedrag terug.

https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

De vergoedingstabel kan je hier terug vinden.

Kort gezegd is het antwoord dus, ja.

Hoi @Halfway,

Als de verwachting was dat je minstens een uur later op je bestemming zou aankomen, dan heb je de mogelijkheid om van je reis af te zien. Je kunt dan het volledige kaartje terug betaald krijgen.

Hiervoor vul je dan een formulier in.

Op dit formulier kun je dan onder andere aangeven, dat je je eindstation niet hebt bereikt. Verder moet je dan het station ingeven, waar je bent uitgestapt. In jouw geval is dat dus Den Bosch.

Als ik het goed begrijp heb je al geld terug gevraagd en heb je een bevestiging gekregen dat je de helft vergoed krijgt. Dit is hoogstwaarschijnlijk automatisch bepaald door de computer.

Wat je nu kunt doen is op deze bevestigingsmail antwoorden (onderwerp regel niet wijzigen) en je uitleg geven dat de verwachting was dat het meer dan een uur zou duren en je dus niet op je eindbestemming bent aangekomen, sterker nog, zelfs niet was vertrokken. 

Je antwoordmail wordt vervolgens wel bekeken door een mens en opnieuw beoordeeld. Als het goed is krijg je dan een aanvulling op je restitutie.

Houd wel rekening met een mogelijk lange reactietijd op jouw mail. Dit is afhankelijk van de drukte op de betreffende afdeling. Maar de ervaring leert, dat je in ieder geval een reactie krijgt. Alleen weet je niet wanneer…….

Hallo Halfway en welkom bij de NS Community,

Je kan het beste uitleg geven dat je uiteindelijk met de auto bent gegaan via een reply op de mail. Bedankt voor de tip, OV reiziger. Je dient hierbij de titel van de mail niet aan te passen anders komt deze niet aan. Wil je ons laten weten of je uiteindelijk het volledige bedrag hebt mogen ontvangen?

Reageer