beantwoord

Hoe kan ik treinkaarten terugbetaald krijgen na de storing van 05/6/2023 en de terug reis zijn niet gedaan

  • 15 June 2023
  • 3 reacties
  • 110 Bekeken

/Beste,

Op maandag 05/06/2023 hebben wij ons aangeboden op het station van Weert.

Via de infopaal hebben wij gevraagd of de problemen met het treinverkeer rond Amsterdam opgelost waren.  Deze mevrouw kon ons geen positief antwoord geven. We hebben onze fietstocht dan maar afgeblazen. We hebben de slaapplaatsen verwittigd dat we niet konden komen.

We hadden treinkaarten voor  personen met fiets. We zouden vrijdag 09/06/2023 van uit Amsterdam terugreizen, maar had kon ook niet. We waren niet aan onze route begonnen

*Gegevens verwijderd door moderator.

icon

Beste antwoord door Tochjo 15 June 2023, 17:51

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

U hebt deze vraag al gesteld in een ander topic. Daar kreeg u het volgende antwoord:

Hoi Peter, en welkom bij onze Community.

Laat ik beginnen met het volgende: je hebt zojuist een boel persoonlijke gegevens en ordernummers op een openbaar forum geplaatst. Om deze gegevens te beschermen heb ik deze uit je bericht gehaald.

Verder is het natuurlijk ontzettend jammer dat je als gevolg van de storing een ander plan hebt moeten maken en je treinkaartjes derhalve niet meer gebruikt konden worden. Ik zelf sta hier helaas niet in een positie waar ik iets voor je kan doen, maar ik kan je wel adviseren om hiervoor rechtstreeks contact te zoeken met onze klantenservice. Zij kunnen met je meekijken naar de eventuele mogelijkheden.

Reputatie 7
Badge +1

Als de te verwachten vertraging op de eindbestemming minimaal 1 uur was, heb je recht op volledige terugbetaling.

Is daarvoor geen eenvoudig formulier? Dat is immers een standaardgeval.

Badge +3

Welkom bij de NS Community @Peter Jan Jacobs 

Blijkbaar wilde Peter Jan (met gezelschap) vanuit Weert richting Amsterdam op 5 juni voor een fietstocht, maar lukte dat niet?

Tja, dan zie https://www.ns.nl/klantenservice/overig/vergoeding-storing-4-juni.html en https://svf.ns.nl/link/restitutie-storing-nl

En ja, als je tickets had voor 5 juni (we hebben afgezien van de reis) heen en 9 juni terug… 

Dan ga je de terugreis ook niet maken natuurlijk, dus die kosten ook terug (incl. de fietstickets)!

Sterkte ermee, want de voorwaarden en @MoDe zullen je wel tegenspreken, want je kon op 5 juni op zich gewoon prima die kant op… 🤔

mevrouw kon ons geen positief antwoord geven. We hebben onze fietstocht dan maar afgeblazen

Dan is de info van die (NS?) mevrouw een hele prima reden om geld terug te vragen! 🙄

Of je het krijgt is iets anders… 

Reageer