beantwoord

Hoe krijg ik mijn Keuzedag terug, die ik niet kon gebruiken tijdens storm Poly?

  • 7 July 2023
  • 9 reacties
  • 177 Bekeken

Hoe krijg ik mijn Keuzedag terug, die ik niet kon gebruiken tijdens storm Poly?

Door alle hindernissen opgekomen vraag:
Waarom heeft NS niet meer gewoon een loket waar informatie gegeven wordt?

icon

Beste antwoord door Robert B 7 July 2023, 18:38

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ben je wel op weg gegaan en heb je ingecheckt? Dan kun je beroep doen op geld-terug-bij-vertraging. Je krijgt dan helaas maar €3,50 terug. Heb je niet ingecheckt, dan staat hij nog op de kaart.

Er is een speciale pagina om kosten te claimen. Die zou je ook kunnen gebruiken.

Waarom heeft NS niet meer gewoon een loket waar informatie gegeven wordt?

Omdat personeel in Nederland (voor zo ver te krijgen) onbetaalbaar is.

Toen ik op het station arriveerde zou mijn trein nog gewoon gaan. Eenmaal door de poortjes werd aangekondigd dat mijn trein uit Utrecht niet verder dan Amersfoort zou gaan - niet ver genoeg voor mijn trip naar Groningen. Bij uitchecken gaf het poortje aan "incheck geannuleerd”. Op Mijn.NS.nl staat hij echter niet meer vermeld als tegoed.

De trip naar Groningen is nu verschoven naar aanstaande maandag. Prettig om te weten of mijn Keuzedag dan nog op mijn kaart staat (zou wel handig zijn, ook al betekent het dat ik vanavond beter niet met de trein maar met de auto naar Alphen aan den Rijn reis).

Een vergoeding van 3,50 euro voor deze Keuzedag zou ik zo schandalig vinden dat dit een goede reden kan zijn mijn abonnement niet verder te verlengen.

Reputatie 7
Badge +3

Toen ik op het station arriveerde zou mijn trein nog gewoon gaan. Eenmaal door de poortjes werd aangekondigd dat mijn trein uit Utrecht niet verder dan Amersfoort zou gaan - niet ver genoeg voor mijn trip naar Groningen. Bij uitchecken gaf het poortje aan "incheck geannuleerd”. Op Mijn.NS.nl staat hij echter niet meer vermeld als tegoed.

De trip naar Groningen is nu verschoven naar aanstaande maandag. Prettig om te weten of mijn Keuzedag dan nog op mijn kaart staat (zou wel handig zijn, ook al betekent het dat ik vanavond beter niet met de trein maar met de auto naar Alphen aan den Rijn reis).

Een vergoeding van 3,50 euro voor deze Keuzedag zou ik zo schandalig vinden dat dit een goede reden kan zijn mijn abonnement niet verder te verlengen.

Die vergoeding van €3,50 is een vaste vergoeding voor vertraging van minstens 1 uur.

Omdat je niet gereisd hebt zou je telefonisch contact kunnen opnemen met NS klantenservice. Dat gaat sneller dan het 5 juli formulier in vullen of een reactie via social media of chat.

Badge +3

Bij uitchecken binnen 35 minuten (incheck geannuleerd) blijft de Keuzedag op de kaart staan en kan voor de (eerst)volgende reis met incheck buiten de spits gebruikt worden, uiteraard tot de uiterste geldigheidsdatum maar dat is tegenwoordig een jaar.

In principe kan je ook nog die € 3,50 krijgen omdat je niet kon reizen, maar wel ingecheckt hebt.

Als ik dat telefoonnummer had gevonden dan zou ik dat gebruikt hebben.

Van wege de onzekerheid over de situatie met mijn ticket ben ik nu dus bezig om vervoer per auto te regelen - en de backup om een online kaartje te kopen. Waar het traject Utrecht - Alphen mij normaalgesproken (dankzij mijn kortingkaart) 4,86 euro kost wordt mij nu 8,10 euro gevraagd.

Badge +3

Als ik dat telefoonnummer had gevonden dan zou ik dat gebruikt hebben.

Van wege de onzekerheid over de situatie met mijn ticket ben ik nu dus bezig om vervoer per auto te regelen - en de backup om een online kaartje te kopen. Waar het traject Utrecht - Alphen mij normaalgesproken (dankzij mijn kortingkaart) 4,86 euro kost wordt mij nu 8,10 euro gevraagd.

Om de Keuzedag te bewaren voor een reis op maandag kan je i.p.v. met de auto ook met een bankpas in- en uitchecken. Dat kost dan inderdaad wel voltarief, maar hoef je geen (online) tickets te regelen.

Zie verder de tip van @Momo hieronder.

Reputatie 7
Badge +3

Van wege de onzekerheid over de situatie met mijn ticket ben ik nu dus bezig om vervoer per auto te regelen - en de backup om een online kaartje te kopen. Waar het traject Utrecht - Alphen mij normaalgesproken (dankzij mijn kortingkaart) 4,86 euro kost wordt mij nu 8,10 euro gevraagd.

Je zou nog kunnen doen alsof je je OV-chipkaart vergeten bent en het bedrag wat je dan meer betaalt terug vragen. 

https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Als ik dat telefoonnummer had gevonden dan zou ik dat gebruikt hebben.

Van wege de onzekerheid over de situatie met mijn ticket ben ik nu dus bezig om vervoer per auto te regelen - en de backup om een online kaartje te kopen. Waar het traject Utrecht - Alphen mij normaalgesproken (dankzij mijn kortingkaart) 4,86 euro kost wordt mij nu 8,10 euro gevraagd.

Als u het telefoonnummer van de klantenservice nog wilt: 030 751 5155

Reageer