Beste,
Ik zou graag de kosten die ik maakte voor een door mijzelf geboekte taxi bij NS terugvragen, maar weet niet hoe. Kan iemand mij adviseren?
Situatie:
- Ik moest recent van Groningen naar Amsterdam Amstel en vertrok met de trein van 22:48 uur.
- Vanwege werkzaamheden aan het spoor moest ik van station Meppel een NS-bus nemen richting Zwolle.
- De NS-bus vertrok drie kwartier te laat, waardoor ik wist dat ik m’n laatste trein vanaf Zwolle naar Amsterdam misschien zou gaan missen. Meerdere personen van het aanwezige NS-personeel verzekerden me echter dat ik veilig richting Zwolle kon vertrekken omdat daar elke avond taxi’s klaar staan richting Amsterdam. (Het NS-personeel hier was overigens serieus asociaal en onverschillig, tot grote ergernis van talloze aanwezige reizigers.)
- Op Zwolle bleek er niks geregeld. Toen met een groepje van 5 personen zelf voor taxi’s gebeld en daar zo’n 2,5 uur op gewacht.
- De uiteindelijk door NS bestelde taxi bracht drie van vijf mensen naar Schiphol en toen zei de chauffeur tegen de enige resterende persoon en mij: ‘ik ga nu nog maar naar 1 plek in Amsterdam, dan ga ik naar huis en moet een van jullie maar even zelf zien hoe ie thuiskomt’.
- Die andere persoon was een jonge toerist en wilde het hem niet aandoen, dus reden we naar zijn slaapadres.
- Toen was ik door NS dus voor de tweede keer deze avond gestrand en moest ik tussen 4 en 5 uur ‘s nachts nog op eigen kosten een dure Uber-taxi richting huis bestellen.
Dit is al enkele weken geleden, maar vind die hele gang van zaken eigenlijk wel zo niet-netjes dat ik graag alsnog zou proberen die taxikosten terug te krijgen.
Dank voor de hulp en met vriendelijke groet,
Matthijs