beantwoord

Hulp gevraagd bij declareren

  • 3 October 2023
  • 4 reacties
  • 42 Bekeken

Goedendag,

 

Tijdens mijn reis op vrijdag 15 september 2023 van Dieren naar Breda kwam ik per trein niet verder dan Den Bosch, wegens een storing. Ik was toen genoodzaakt om in Den Bosch de bus van Arriva te pakken naar Tilburg. Een twee uur durende reis…

 

Kan ik die busreis, die 9,77 kostte, ook declareren? Kan iemand mij uitleggen op welk onderdeel van de NS site ik moet zijn? :) Welke van de 2 onderstaande reizen kan ik declareren? Ik ben dus om 11:05 vertrokken en om 14:40 aangekomen. Screenshot NS Site:

 

Screenshot ov-chipkaart:

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

icon

Beste antwoord door Thom 3 October 2023, 10:06

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt die busreis niet declareren. U mag wel gratis mee met een treinvervangende bus, maar als u zelf een bus neemt, dan is dat een eigen keuze en komen de kosten helaas voor eigen rekening.

Dankjewel voor de verheldering. Weet je toevallig ook wat ik dan wel kan terugvragen? :)

Badge +3

U kunt een beroep doen op de regeling Geld terug bij vertraging voor het terugkrijgen van de treinkosten. Klik in de reishistorie in Mijn NS op een van de reizen, klik op Geld terug bij vertraging, en zorg dat u in de keuzelijst bij Ingecheckt kiest voor 11:05 Dieren en bij Uitgecheckt voor 14:40 Breda.

Omdat de totale vertraging 60 minuten of meer was, hebt u recht op teruggave van het totaalbedrag van 13,08 euro. Misschien gaat dat niet in een keer goed, omdat de reis in tweeën is opgeknipt. In dat geval kunt u reageren op de mail die u gaat krijgen als uw claim automatisch beoordeeld is en kort de situatie toelichten, dan zal uw claim nog door een mens beoordeeld worden.

Reputatie 7
Badge +4

In principe geldt wel de regeling Geld terug bij vertraging. Dan moet de trein meer dan een half uur te laat zijn aangekomen en u moet een geldige in- en uitcheck hebben. 
Klantenservice kan soms coulance toepassen en u tegemoet komen, maar u heeft daar nooit recht op. 0307515155

Reageer