ik heb flex wekend vrij abonnement maar vandaag mijn trein rijdt niet. kunnen jullie mijn kost van bus niet facturen | NS Community
beantwoord

ik heb flex wekend vrij abonnement maar vandaag mijn trein rijdt niet. kunnen jullie mijn kost van bus niet facturen

  • 3 April 2022
  • 6 reacties
  • 259 Bekeken

ik heb wekend abonnemend maar vandaag rijdt trein niet. kunnen jullie mijn kost van bus ipv trein niet facturen

icon

Beste antwoord door Erryt NS 4 April 2022, 21:08

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5

Idem hier!

Graag de extra kosten voor alternatief vervoer vergoeden! (bus-metro-bus)

De preciese kosten volgen.

Idem hier!

Graag de extra kosten voor alternatief vervoer vergoeden! (bus-metro-bus)

De preciese kosten volgen.

Alternatief vervoer wordt alleen vergoed als een medewerker van NS dat vervoer voor u regelt. Als u zelf alternatief vervoer neemt zijn de kosten voor eigen rekening.

Reputatie 7
Badge +1

Alternatief vervoer wordt alleen vergoed als een medewerker van NS dat vervoer voor u regelt. Als u zelf alternatief vervoer neemt zijn de kosten voor eigen rekening.

Als NS weigert zijn verplichtingen na te komen, betekent dat niet dat je als reiziger geen rechten meer hebt. Maar je moet natuurlijk wel eerst NS de kans geven om je te helpen.

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity voor declaratieverzoeken/vergoedingen zal men telefonisch via Twitter Facebook of chat contact moeten opnemen met NS klantenservice. Hou er rekening mee dat zelfgeregeld vervoer over het algemeen niet vergoed wordt.

Alternatief vervoer wordt alleen vergoed als een medewerker van NS dat vervoer voor u regelt. Als u zelf alternatief vervoer neemt zijn de kosten voor eigen rekening.

Als NS weigert zijn verplichtingen na te komen, betekent dat niet dat je als reiziger geen rechten meer hebt. Maar je moet natuurlijk wel eerst NS de kans geven om je te helpen.

NS heeft slechts een "thuisbrengplicht" voor iedereen die al onderweg is en zijn eindbestemming niet meer kan bereiken. 

Dat is iets heel anders dan dat iedereen die ergens naar toe wil kosten kan gaan claimen terwijl al voor aanvang van zijn/haar reis bekend is dat er door omstandigheden geen treinen rijden en er is opgeroepen om niet op reis te gaan.

Reizigers die zich genoodzaakt hebben gezien om kosten te maken naar aanleiding van de storing van 3 april 2022, vragen we contact op te nemen met de klantenservice.

Reageer