klacht / declaratie

  • 25 September 2022
  • 5 reacties
  • 141 Bekeken

Beste mevrouw/meneer,

Afgelopen zaterdag/zondag 24 en 25 september heb ik gebruik gemaakt van de app om mijn reis van Olst naar Apeldoorn te plannen. Door werkzaamheden had de NS bussen ingezet. Helaas reden deze niet volgens de aangegeven tijden. Ook wist het personeel geen antwoord te geven, hoe en waarom! De buschauffeur op de terugweg sprak zelfs niet eens de Nederlandse taal. Wellicht is het overmacht maar ik vond dit erg kwalijk.Omdat de bussen niet op aangeven tijden vertrokken heb ik mijn laatste trein naar Olst gemist en ben ik gestrand in Deventer, daar heb ik een Taxi genomen om toch thuis te komen. Deze kosten wil ik dan ook bij de NS declareren. Om een beeld van de situatie te krijgen heb ik de volgende documenten toegevoegd:

*Screenshot reisplanner app.

*kosten Taxi.

Graag z.s.m. overmaken naar rekening nr: *** (moderator: gegevens weggehaald) t.n.v. A.Visser.

 

 

 


5 reacties

Sorry, verkeerde screenshot toegevoegd....hier de juiste 

 

Reputatie 7
Badge +4

Normaal wordt een taxi die u zelf neemt, niet vergoed. Als u het van te voren met een NS-medewerker of met Klantenservice heeft geregeld, dan reist u kosteloos en NS betaalt. U kunt dit verzoek beter aan Klantenservice richten maar als u de taxi zelf genomen heeft, betaalt u die ook zelf. U kunt niet zo maar een taxi nemen op kosten van NS. U kunt het proberen, maar het is niet vanzelfsprekend dat u uw geld terug krijgt, zoals u mogelijk veronderstelt.

 

U kunt uw persoonlijke gegevens beter even weghalen. Het is hier een openbaar forum.

Reputatie 7
Badge

En haal uw persoonlijke gegevens weg. Het heeft geen zin om dat hier neer te zetten, evenals rekeningen. Er is hier niemand die geld op uw rekening gaat storten. 

Reputatie 7
Badge +4

;-)

Reputatie 7
Badge +3

De tijden voor bussen zijn richttijden. Je hebt zelf gekozen om van de laatst mogelijke reismogelijkheid gebruik te maken. Je kunt geen trein missen die niet rijdt. Ook tussen Deventer en Olst was volgens jouw overzicht sprake van een snelbus. Ik begrijp uit bovenstaande dat je geen contact hebt gehad met de NS klantenservice en zelf gekozen hebt om de reis voort te zetten met een taxi. Zelf geregeld vervoer wordt normaal gesproken niet vergoed. 

Reageer