KLACHT: Waarom dumpt NS haar technische problemen op de consument? | NS Community
beantwoord

KLACHT: Waarom dumpt NS haar technische problemen op de consument?

  • 20 October 2021
  • 2 reacties
  • 256 Bekeken

356 Euro aan een Altijd Vrij abonnement + 62 Euro voor een ICD Abonnement. Zo’n 420 euro maandelijks, dan zou je toch verwachten dat er een goede service is. 
Raar dat ik dit verwacht want dit is tenslotte NS. 

Anyways, hier komt ie: Ik ben mijn Ov chipkaart kwijt, echter moet er gewerkt worden en betaal ik tenslotte voor een abonnement en heb een alternatief vervoersbewijs nodig. Nu geeft NS een oplossing en dat is een coupon uitschrijven. Deze coupon word opgezet als 0,00Euro. Erg fijn, tot dat je vertraging ervaart. Zowel vandaag als de dag van de Landelijke storing op 16 september (toen we allemaal maar moesten bekijken hoe we thuis kwamen)
Deze coupon word opgezet als 0,00Euro, dus anders gezegd: Dit word gezien als kosteloos reizen en word niet terug gedeclareerd. 420,- per maand is kennelijk kosteloos reizen.

Ik reis met de ICD. Eerst word mijn oorspronkelijke trein gecancelled (zoals gewoonlijk) > nu moet ik er 1 later nemen (+15min) die ik altijd expres ontwijk vanwege drukte > om vervolgens op deze trein er uitgezet te worden bij Schiphol, want de trein kan niet verder rijden door een storing. Met als eind resultaat een aankomst op Amsterdam Zuid en niet mijn gewenste station Centraal.

Vertraging a la, maar een vergoeding is mijn recht als conusment.

Die ik niet krijg. 

OFTEWEL. NS maakt van zijn probleem > jouw probleem.

Oh! Maar ik kan wel een klacht indienen. Wat oke zou zijn als deze ook daadwerkelijk behandeld werd. 
Dit is echt waardeloze service. 

 

icon

Beste antwoord door Laura NS 20 October 2021, 14:39

Bekijk origineel

2 reacties

Welkom op onze NS Comunity, sharmainezuidgeest. Naar dat je zoveel vertraging ervaart en zeker dat je dan niet op een goede manier een Geld Terug bij Vertraging-claim in kan dienen. Dit zou ik absoluut even bij onze klantenservice aankaarten. Maar begrijp ik nu uit je verhaal dat je sinds minstens 16 september al zonder OV-chipkaart zit, omdat je het ook over vandaag hebt? Gaat het niet goed met de vervangingsprocedure?

Welkom op onze NS Comunity, sharmainezuidgeest. Naar dat je zoveel vertraging ervaart en zeker dat je dan niet op een goede manier een Geld Terug bij Vertraging-claim in kan dienen. Dit zou ik absoluut even bij onze klantenservice aankaarten. Maar begrijp ik nu uit je verhaal dat je sinds minstens 16 september al zonder OV-chipkaart zit, omdat je het ook over vandaag hebt? Gaat het niet goed met de vervangingsprocedure?

@Laura NS 

Nee hoor twee verschillende gevallen van OV verlies. Gewoon een hele ongelukkige timing mbt de vertragingen. 

Mijn topic hier is last resort en uit pure irritatie/wanhoop. Dit omdat ik al meerdere malen met de klantenservice in contact ben geweest. Waaronder 1,5 week geleden. Klacht ingediend, geen bevestiging of enige vorm van contact ondernomen.

En wederom vandaag op de chat, waar weer aangekaart word dat ik alleen een klacht in kan dienen en er niks anders voor mij gedaan kan worden. Als ik dan vraag of ik persoonlijk de klacht kan toesturen: kan dit ook niet.

 

Werkelijk waar, de gehele NS customer experience is scheef.  

Reageer