beantwoord

Kunnen wij het geld van niet gebruikte e-tickets terugkrijgen vanwege de storing in het it-systeem op 3 april 2022?

  • 3 April 2022
  • 7 reacties
  • 386 Bekeken

Mijn vrouw en ik hebben 2 e-tickets gekocht voor een treinreis naar Schiphol op 4 april 2022 in verband met een vliegreis naar Valencia en 2 e-tickets voor de terugreis op 10 april 2022. Vanwege de grote IT-storing op 3 april en de onzekerheid over het kunnen reizen op 4 april hebben wij besloten om met de auto naar Schiphol te gaan waardoor de 4 e-tickets niet zullen worden gebruikt. Graag willen wij het geld voor deze tickets terug ontvangen en vragen daarom om aan te geven op welke wijze we dit verzoek moeten indienen.

icon

Beste antwoord door JurgenH 3 April 2022, 20:51

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Als de tickets al zijn gedownload/geopend, is dit helaas niet meer mogelijk.

Als de tickets nog niet zijn gedownload is de beste oplossing even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice van NS.

Vooralsnog gaat het treinverkeer morgen gewoon weer opgestart worden.

Reputatie 4

Je reageert nogal voor voorbarig en met de 'standaard' info.

Ik denk dat de NS binnen enkele uren met een oplossing komt, ik gok:

- etickets uitgeven op 3-4 zijn ook 4-4 geldig. (Echter zijn spitsreizen uitgesloten)

- weekend SOV zijn morgen ook geldig.

- Weeend Flex Vrij mag morgen worden gebruikt. Buiten de spits. Of 1/8 vergoeding.

- abonnementvergoeding. Dus van maand 1/30 deel.

- taxivervoer/bus wordt vergoed bij aantonen vh ticket en taxibon/busticket.

 

Reputatie 7
Badge +1

Je reageert nogal voor voorbarig en met de 'standaard' info.

Ik denk dat de NS binnen enkele uren met een oplossing komt, ik gok:

- etickets uitgeven op 3-4 zijn ook 4-4 geldig. (Echter zijn spitsreizen uitgesloten)

- weekend SOV zijn morgen ook geldig.

- Weeend Flex Vrij mag morgen worden gebruikt. Buiten de spits. Of 1/8 vergoeding.

- abonnementvergoeding. Dus van maand 1/30 deel.

- taxivervoer/bus wordt vergoed bij aantonen vh ticket en taxibon/busticket.

 

Als het om tickets van vandaag zou gaan wel. Het gaat hier echter om tickets besteld voor morgen (4 april).

Het lijkt me logisch dat NS die niet van tevoren al gaat vergoeden. Zeker niet als het treinverkeer morgen naar alle waarschijnlijkheid gewoon weer gaat rijden.

Je reageert nogal voor voorbarig en met de 'standaard' info.

Ik denk dat de NS binnen enkele uren met een oplossing komt, ik gok:

- etickets uitgeven op 3-4 zijn ook 4-4 geldig. (Echter zijn spitsreizen uitgesloten)

- weekend SOV zijn morgen ook geldig.

- Weeend Flex Vrij mag morgen worden gebruikt. Buiten de spits. Of 1/8 vergoeding.

- abonnementvergoeding. Dus van maand 1/30 deel.

- taxivervoer/bus wordt vergoed bij aantonen vh ticket en taxibon/busticket.

Je ziet één ding over het hoofd. Wie gaat de andere spoor/busmaatschappijen schadeloos stellen als ze morgen reizigers zonder betaling moeten vervoeren? Dat zullen ze niet op eigen kosten doen, het is immers niet hun probleem maar dat van NS. Morgen allerlei weekendtickets geldig maken kan NS alleen voor zichzelf beslissen, niet voor andere vervoerders. 

Reputatie 4

Ow sorry inderdaad.

NS vergoed natuurlijk geen tickets voor morgen. De treinen xullen dan wel weer rijden. U kunt op 6.00 wel kijken of ze rijden en dan de afweging maken. Rijden ze. Dan gaat u met de trein. Gaan ze ieg dan gaat u met de auto.

Maar ook die kan stukken krijgen of in de file komen…

Badge +3

- etickets uitgeven op 3-4 zijn ook 4-4 geldig. (Echter zijn spitsreizen uitgesloten)

Dat is een optie.

- weekend SOV zijn morgen ook geldig.

Nee, tenzij TLS en DUO daar afspraken over maken.

- Weeend Flex Vrij mag morgen worden gebruikt. Buiten de spits. Of 1/8 vergoeding.

Voor Flex Weekend Vrij kan je al GTbV aanvragen (vergoeding voltarief 2e klas) en daar morgen mee reizen.

- abonnementvergoeding. Dus van maand 1/30 deel.

Alleen bij een Maandtrajectkaart misschien… Voor Dal Voordeel op Saldo gaat het dan om 17 cent of zo, en dat gaat je niet lukken (waarom zou je)?

Hallo WillylliW en welkom bij de NS Community,

 

Je kan hiervoor een claim indienen. Meer informatie kan je in dit topic vinden. Als er dan nog vragen zijn mag je die daar gerust stellen.

Reageer