Misschien dat er nu wel verschil is tussen hoeveel je terug krijgt voor een 2e klas of 1e klas Keuzedag. Ook al staat het niet in de tabel.
Bedrag voor 7 Keuzedagen 1e klas is €53,70. Dan is 1 Keuzedag €7,67. Heb je nog 1 cent extra.
Heb Je de claim bij Arriva ingediend?
Lijkt mij niet want iMark had een overstap gepland in Apeldoorn maar is daar dus nooit gekomen. En daarbij ik neem aan dat iMark echt wel weet waar hij vertraging moet claimen. Daar heeft hij echt jouw hulp niet voor nodig.
Eindelijk een vergoeding voor de waardevolle bijdragen op de Community
Lijkt mij niet want iMark had een overstap gepland in Apeldoorn maar is daar dus nooit gekomen. En daarbij ik neem aan dat iMark echt wel weet waar hij vertraging moet claimen. Daar heeft hij echt jouw hulp niet voor nodig.
?????
@MoDe
Vriendelijk verzoek om eerst te lezen en dan pas te reageren.
Door een versperring ben ik nooit in Apeldoorn aangekomen. In mijn openingsbericht kun je lezen dat de trein in Stroe is gekeerd en is teruggereden naar Amersfoort. Vervolgens ben ik vanuit Amersfoort via Zwolle naar Zutphen gereisd. Het zou derhalve geen enkele zin gehad hebben om iets bij Arriva te claimen. Mijn gehele reis is met NS geweest.
Het toont overigens wel aan dat het belangrijk is om in en uit te checken om GTvB op de juiste manier te claimen.
@Momo Bedankt voor de verklaring van het bedrag van € 7,68. Omdat het bedrag niet in de vergoedingentabel staat had ik niet verwacht het volledige bedrag van de 1e klas Keuzedag terug te krijgen.
Het dekt mooi de kosten van de koffie die ik in de IC 145 heb gekocht.
Achteraf had ik mijn openingsbericht beter als vraag kunnen markeren dan als conversatie. Dan had ik @Momo willen aanmerken als degene die mijn vraag heeft beantwoord.
Zou dat dan betekenen dat je voortaan bij een 2e klas Keuzedag € 3,93 terugkrijgt? Dat is namelijk het bedrag dat je betaalt per Keuzedag.
Zou dat dan betekenen dat je voortaan bij een 2e klas Keuzedag € 3,93 terugkrijgt? Dat is namelijk het bedrag dat je betaalt per Keuzedag.
Wellicht, wie wil het testen? Morgenochtend heb je meer dan genoeg tijd.
Zou het graag testen, maar heb "helaas” nog niet de benodigde leeftijd
Ik heb inmiddels wel de benodigde leeftijd maar ben nog niet overgestapt. Zit er wel over te denken want die keuzedagen zijn natuurlijk i.t.t. de gewone kaartjes wel spotgoedkoop. De storing van morgenochtend is overigens aangekondigd en er wordt geen vergoeding gegeven voor een vertraging die hieruit ontstaat.
De storing van morgenochtend is overigens aangekondigd en er wordt geen vergoeding gegeven voor een vertraging die hieruit ontstaat.
Zulke algemene claims kun je niet maken. Voor tickets die zijn gekocht voordat de aankondiging er was, is dit een onaangekondigde verstoring met alle rechten die daaruit voortvloeien.
Dat lijkt me wel. Blijkbaar kijkt het systeem naar de werkelijk betaalde prijs per keuzedag en niet naar de vergoedingentabel.
De tabel die online staat is van 2023. Blijkbaar moet die bijgewerkt worden.
https://www.ns.nl/binaries/_ht_1696259449887/content/assets/ns-nl/handleidingen/tabel-geld-terug-bij-vertraging-nieuw.pdf
@iMark je had het ook over overstap Arriva, maar inderdaad gemist dat je die niet gehaald had. Toen ik vorige zomer vastzat in een trein van Arriva kreeg ik de normale ritprijs van Heerlen naar Aken vergoed, terwijl ik op keuzedag reisde.
Fijn om te lezen dat men nu de kostprijs hanteert en mensen met 1e klas keuzedagen nu ook vergoed krijgen wat ze er voor betaald hebben.
Behalve de tabel bijwerken zou je ook verwachten dat NS de abonnementhouders met Keuzedagen informeert via mail. Bij de wijziging vorig jaar juni van het GtbV bedrag voor NS Flex Weekend/Altijd/Dal Vrij abonnementen werd daar wel een mail over verstuurd.
Je zou vaker zulke vertraging moeten hebben met een Keuzedagen om zeker te weten dat het nu niet een eenmalig foutje was.
Het is nu in ieder geval opgemerkt. Mogelijk dat een moderator kan doorzetten dat de informatie over GTvB voor keuzedagen in de praktijk anders (en beter) werkt dan in de tabel staat.
Een mailing naar de gebruikers van de keuzedagen is dan geen overbodige luxe.
Het kan natuurlijk zijn dat het door een mens is afgehandeld die zich heeft vergist. Ik reis een deel van het jaar met keuzedagen om ze op te maken. Voor 3,50 dien ik geen claim in maar wel voor het dubbele,
Het is hier een keer uitgelegd waarom het €3,50 zou moeten zijn, maar dat was met argumenten die niet klopten imho.
Ik zou inderdaad ook graag zien dat de zaken die veranderen hier ook gepubliceerd worden. Ik hou het op een vergissing 9van de bank) In uw voordeel.
Het kan natuurlijk zijn dat het door een mens is afgehandeld die zich heeft vergist. Ik reis een deel van het jaar met keuzedagen om ze op te maken. Voor 3,50 dien ik geen claim in maar wel voor het dubbele,
Volgende keer dat je vertraging hebt met een 1e klas Keuzendag maar wel een claim indienen om te zien of je net als iMark meer terug krijgt.
Inderdaad grappig om te doen. Hoewel ik liever eigenlijk geen uur vertraging heb dan 7 euro zoveel.
Maar als je dan toch een uur vertraging kun je er best wel eens een testje aan wagen. Krijg je dan maar €3,50 is het jammer maar weten we dat ook weer.
Achteraf had ik mijn openingsbericht beter als vraag kunnen markeren dan als conversatie. Dan had ik @Momo willen aanmerken als degene die mijn vraag heeft beantwoord.
Er is nu toch een vraag van gemaakt en mijn antwoord is gekozen als beste antwoord.
Dat heb ik gedaan, maar ik ben nog op onderzoek. Wellicht dien ik het antwoord nog te wijzigen.
Goed bezig Erryt. En ik ben benieuwd. Ik had al “misschien” bij mijn antwoord gezet aangezien het niet overeen komt met de tabel.
Er golden twee redeneringen voor en ik doe het even uit mijn hoofd.
Bij een vertraging van een half uur en met een tweede klas keuzedag, krijg je van de 3,50 in theorie € 1,75 terug en dat is onder de minimumnorm voor de teruggave.
iemand met een eersteklas keuzedag zou ook de helft terug moeten krijgen maar de helft daarvan is meer dan de minimumnor,
Scheve ogen want iemand met een eersteklas keuzedag krijgt wel geld terug en iemand met een tweedeklas keuzedag niet.
Iemand met een tweedeklas keuzedag voor € 3,50 en met de vertraging van een uur krijgt het hele bedrag terug.
Om scheve ogen te voorkomen krijgen mensen met een eersteklas keuzedag met een uur vertraging ook € 3,50 vergoed om scheve ogen met de reizigers met een tweedeklas keuzedag te voorkomen.
Mensen met een eersteklas keuzedag krijgen ook een half uur vertraging dus niet vergoed.
Zowel de eersteklas als de tweedeklas keuzedag`keuzedagen leveren met een half uur vertraging geen compensatie op.
In mijn ogen is het niet juist om het zo te doen, maar aan de andere kant snap ik het menselijk gezien ook wel weer. Bij de oudere generatie zal dit gevoelsmatig wat meer spelen en NS heeft daar kennelijk in het verleden rekening mee gehouden. Ik zag het overigens zo snel in het archief niet staan.
En nu maar hopen op een uur vertraging met een eerste klas Keuzedag, @Momo Wel eerst Dalvrij opzeggen nu de donkere tijd er weer aankomt, oeps. Ik ben benieuwd, maar ik denk dat het een vergissing was.
TRANSLATE with
EMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE
Ik kom er echt niet uit hoe dit bedrag tot stand is gekomen. Mag ik eens in je gegevens kijken, iMark?
Iemand met een tweedeklas keuzedag voor € 3,50 en met de vertraging van een uur krijgt het hele bedrag terug.
Een 2e klas Keuzedag kost € 3,93 maar ongeacht 1e of 2e klas was de vergoeding voor 60 minuten € 3,50.
Mocht dit veranderd zijn dan klopt de vergoedingentabel niet (en zouden 1e klas reizigers ook bij 30 minuten al kunnen claimen, want de drempel voor vergoeding is € 2,30).
Een 1e klas Keuzedag kost ≈ € 7,68 en er wordt wel vaker afgerond naar een cent meer of minder.