Skip to main content

Na een stroomstoring op 18 jan waren op station Nieuwerkerk aan den IJssel alle uitcheckpaaltjes en automaten buiten dienst. Ik had ingecheckt op station Gouda. Mijn reishistorie meldt, nu twee dagen later, alleen 16.16 uur check in/uit Gouda. Het is niet mogelijk de gemiste uitcheck in “mijn NS “af te handelen. Wat gebeurt er als ik nu ergens incheck in het OV?

 

Dan ben je de borg kwijt.

Je kan daarna op www.uitcheckgemist.nl je geld terugvragen.


Dit zegt NS:

Let op: heb je een NS Flex-abonnement? Dan kun je op Uitcheckgemist alleen geld terugvragen voor reizen bij andere vervoerders.

 

Ik heb een NS Flex-abonnement, kan dus alleen terugvragen op “mijn NS” maar daar blijft de incheck Gouda buiten de reishistorie. Ik wacht maar even af.


Je kan hem inderdaad zo herstellen. Anders kun je altijd nog even contact opnemen met onze klantenservice. Je kan verder wel gewoon elders inchecken zonder gevolgen, mits het 6 uur na de laatste incheck is geweest.


Kreeg vandaag (zaterdag) bericht van NS dat het eindstation na incheck op Gouda was ingeschat op Nieuwerkerk ad IJssel en de juiste prijs was ingevoerd. Mooie service, waarvoor dank.

Vreemd nu: log ik in op mijn computer dan staat de correctie tegen de juiste prijs vermeld maar log ik in met de NS App dan staat er € 20 voor niet uitchecken en mist de heenreis naar Gouda van dezelfde dag.


Op dezelfde dag kon ik ook niet uitchecken omdat alle apparaten buitendienst waren. De volgende dag een claim ingediend via Mijn NS - reishistorie. Wel een email ontvangen als bevestiging van de claim.
Maar geen restitutie.
In maart contact opgenomen met NS, 2 keer telefonisch, 2 keer via de chat. Ik kreeg allerlei antwoorden, maar nog steeds geen geld terug.

Het is vandaag 2 april, 10 weken verder.
Het gaat niet per se over het geld, maar het principe. Wij moeten betalen bij het inchecken. Dat is ook wat NS moet doen, vooral als het niet onze schuld is.

Hoe lang moet ik nog wachten tot ik mijn geld terug krijg???

 


Op dezelfde dag kon ik ook niet uitchecken omdat alle apparaten buitendienst waren. De volgende dag een claim ingediend via Mijn NS - reishistorie. Wel een email ontvangen als bevestiging van de claim.
Maar geen restitutie.
In maart contact opgenomen met NS, 2 keer telefonisch, 2 keer via de chat. Ik kreeg allerlei antwoorden, maar nog steeds geen geld terug.

Het is vandaag 2 april, 10 weken verder.
Het gaat niet per se over het geld, maar het principe. Wij moeten betalen bij het inchecken. Dat is ook wat NS moet doen, vooral als het niet onze schuld is.

Hoe lang moet ik nog wachten tot ik mijn geld terug krijg???

 

Paar maanden.. er is een enorme achterstand.


Reageer