beantwoord

nog steeds geen antwoord

  • 31 May 2022
  • 4 reacties
  • 211 Bekeken

  • Sprinter
  • 4 reacties

Op 28 april reisde ik van Dordrecht naar Heemstede-Aerdenhout. Er werd aan het spoor gewerkt, na Leiden werden bussen ingezet. Met de nodige scepsis begon ik aan de reis, maar de heenweg verliep prima. De terugweg was een ramp. De bus kwam niet, de volgende bus wist de weg niet. Al met al een  ruime vertraging.

Op het station in Leiden heb ik uitgecheckt in de bus en weer ingecheckt op het station om het laatste  stukje met de trein  te reizen. Het was 20.30 uur en hoewel ik een daluren abonnement had, werd er geen korting berekend.

De NS  meet met 2 maten. Voor de geld terug regeling werd er alleen naar de busreis gekeken, dat geld zou ik terug krijgen. Voor de dalurenkorting geldt opeens het moment van inchecken in Aerdenhout .

Telefonisch contact gehad met de klantenservice, er werden excuses aangeboden en er is een klacht aangemaakt. Verder moest ik gewoon de procedure volgen en eventueel protest aantekenen. Zoals verwacht kreeg ik alleen de busreis vergoed en ik tekende protest aan. Er kwam  na 2 weken een mail met excuses dat er niet binnen 5 dagen gereageerd was en dat er nog een reactie zou komen. Tot op heden heb ik nog steeds niets gehoord.

Vraag: Wanneer krijg ik een fatsoenlijk antwoord en hoe lang moet ik nog wachten voor ik het verschil in prijs van het volle tarief en de daluren terug krijg?

Groet, Esther

icon

Beste antwoord door Stijn NS 31 May 2022, 10:49

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Schriftelijke klachtenafhandeling is heel slecht bij NS. Kan zomaar nog een maand duren en misschien wel 2 maanden.

Goedemorgen Es5. Als ik het goed begrijp heb je gereageerd op de mail die je hebt gekregen waarbij een GTBV claim werd afgewezen? In dat geval zal je verzoek herzien worden door een medewerker, maar er is inderdaad een aanzienlijke achterstand bij de verantwoordelijke afdeling. Het enige wat ik je kan adviseren is om geduld te hebben.

Hallo,

Ik heb in mei een internationale reis gemaakt met veel vertraging op zowel de heenweg als de terugweg. De claim van de terugweg is vergoed, die van de heenweg is akkoord bevonden met een uitkering van 0,=. Graag wil ik een onderbouwing. Ik zou moeten reageren op de mail maar dat is een no-reply adres. Waar kan ik terecht met mijn vragen?

 

Gr Petra Janssen 

Reputatie 7
Badge +1

Dom, dom,dom-om iets heel anders vast te plakken-maar dat heb je al ingezien en elders nieuw gepalatst

Reageer