Op 28 april reisde ik van Dordrecht naar Heemstede-Aerdenhout. Er werd aan het spoor gewerkt, na Leiden werden bussen ingezet. Met de nodige scepsis begon ik aan de reis, maar de heenweg verliep prima. De terugweg was een ramp. De bus kwam niet, de volgende bus wist de weg niet. Al met al een ruime vertraging.
Op het station in Leiden heb ik uitgecheckt in de bus en weer ingecheckt op het station om het laatste stukje met de trein te reizen. Het was 20.30 uur en hoewel ik een daluren abonnement had, werd er geen korting berekend.
De NS meet met 2 maten. Voor de geld terug regeling werd er alleen naar de busreis gekeken, dat geld zou ik terug krijgen. Voor de dalurenkorting geldt opeens het moment van inchecken in Aerdenhout .
Telefonisch contact gehad met de klantenservice, er werden excuses aangeboden en er is een klacht aangemaakt. Verder moest ik gewoon de procedure volgen en eventueel protest aantekenen. Zoals verwacht kreeg ik alleen de busreis vergoed en ik tekende protest aan. Er kwam na 2 weken een mail met excuses dat er niet binnen 5 dagen gereageerd was en dat er nog een reactie zou komen. Tot op heden heb ik nog steeds niets gehoord.
Vraag: Wanneer krijg ik een fatsoenlijk antwoord en hoe lang moet ik nog wachten voor ik het verschil in prijs van het volle tarief en de daluren terug krijg?
Groet, Esther