Skip to main content

Beste,

 

De NS heeft claim 602457903 onterecht mijnziens afgewezen. Daarnaast heb ik ook een klacht ingediend waar ook geen response op komt.

 

Wat is de casus?

24 augustus hebben we gereisd van schiphol naar rotterdam alexander. Bij rotterdam centraal sloten de deuren zo snel dat een flink deel van de passagiers gewdongen is door te reizen naar breda. Hierdoor hebben we een flinke vertraging opgelopen, zo zwaar dat m'n oude vader met de taxi naar huis moest het laatste stuk. 

 

De machinist was bekend met het voorval, want hoewel deze niet bereikbaar was door iemand in de trein werd nog wel omgeroepen dat er een voorval had plaatsgevonden en dat iedereen maar weer terug kon naar rotterdam met de eerst volgende trein.

 

  1. De klanten service / spoedservice heeft even lang aan de lijn gehangen om een reisschema voor te stellen welke niet haalbaar was als de tijd die het letterlijk kostte om terug te gaan naar rotterdam
  2. Klantenservice heeft aangegeven dat er duidelijk ook wel een claim mogelijkheid was

 

Wat ik gewoon erg slecht vind van de NS is het volgende:

  1. adequaat reageren op een aanwijsbare fout van de conducteur
  2. Niet adequaat reageren en acteren door de klantenservice lijn 
  3. Claim afwijzen zonder enige response mogelijkheid

 

Ik hoor graag hoe deze zaak beter op te pakken is.

 

Hi Laurens555 en welkom op de NS Community! 

Bedankt voor het delen van jouw ervaring! Het systeem heeft jouw claim hoogstwaarschijnlijk afgewezen omdat er geen of te weinig vertraging is geconstateerd. De trein is er wel (tijdig) gestopt. Dit is een situatie waar iemand anders naar moet kijken om jouw claim opnieuw te beoordelen. Je kunt hiervoor wel reageren op de mail die je hebt ontvangen met de afwijzing. Via een reactie kun je de situatie toelichten en zal jouw bezwaar bij de juiste afdeling terecht komen.


Claim 602923680

7 mei was er vertraging op Utrecht Centraal. Ik woon in Geldermalsen en ben die dag 's middags naar Utr. Centr. gereisd. Ik wilde de trein terug van 17.00 uur nemen, deze reed echter niet. Ik heb tot bijna 19.00 uur op Centraal gewacht, maar er reden toen nog steeds geen treinen naar Geldermalsen. Ik heb om 19.03 uur de trein naar Utrecht Overvecht genomen, waar mijn dochter in de buurt woont.  Ik gebruik nl hartmedicatie en mijn dochter heeft die ook in voorraad, dus ik heb bij haar meteen even koffie gedronken. Daarna heb ik om 20.47 uur weer terug naar Geldermalsen gegaan, want inmiddels reden de treinen weer. In de afwijzing van de claim wordt gesteld dat ik geen geld terug krijg omdat ik geen half uur vertraging had. Er is niet goed gekeken naar de reishistorie en men is er blijkbaar van uit gegaan dat ik slechts van Centraal naar Overvecht gereisd heb. Ik zou nb normaal gesproken om 17.30 uur in Geldermalsen aangekomen zijn en nu was ik om 21.32 uur thuis!! Ik verwacht dus van u een herziening van de claim en de daar bij behorende geldelijke restitutie.

Mevr. M. J. Zijderveld 


Hoi waarheid,

Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen dit uiteraard niet voor je oplossen.
Je kunt de mail met de afwijzing beantwoorden en daarin je verhaal doen. Dan wordt de claim opnieuw beoordeeld, maar dan door een mens i.p.v. een geautomatiseerd systeem.


Mogelijkheid voor een volgende keer (en voor andere lezers): je kunt ook aangeven dat je je eindbestemming niet hebt bereikt. En dan de vertraging selecteren die je opgelopen zou hebben mocht je de reis tóch met vertraging hebben gemaakt.


Had je wel rond 17 uur ingecheckt, ​@waarheid ?

De 1e trein naar Geldermalsen vertrok om 20.14 uur vanaf Utrecht centraal.

 


Reageer