In het kort:
Trein reed geheel niet, ging lang duren, dus hele reis niet gemaakt. Restitutie aangevraagd, maar krijg slechts de helft. Klantenservice onderdelen wijzen naar elkaar of reageren niet. Waar moet ik zijn?
In het lang:
Kort voordat we van huis gingen nog gecontroleerd op de app, alles okee. Half uurtje later op het station, nee geen treinen, ging nog wel even duren. Die hele treinreis is niet doorgegaan, terug naar huis en in de auto gestapt. Balen.
Netjes ‘geld terug bij vertraging’ ingevuld, maar daar kun je alleen een van-naar traject opgeven, niet de hele reis. Claim is goedgekeurd, maar wel slechts voor de helft. Snap ik, automatisch systeem, maar die hele reis is niet doorgegaan. Ik verwacht dan ook het hele ticket vergoed.
Klanten “service” chat medewerker vond dat ik blij moest zijn dat ik uberhaupt iets terug kreeg. Die spoorde echt niet (jawel, een NS grapje). Telefonisch contact opgenomen, daar werd verteld dat het goed ging komen, maar dat ik daarvoor echt de chat moest hebben aangezien je daar bewijs toe kan voegen als bijlage.
Na een aantal chats zonder reactie na een uur toch weer iemand gevonden… die me vertelde dat ik moest reageren op de mail van restitutie. Zucht.
Prima, dat gedaan met een bijlage met alle gegevens. Ontvangstbevestiging… maar sindsdien weer radiostilte. Het kan druk zijn, zal vast hard gewerkt worden, maar daar heb ik als klant geen zicht op, dus begin wat ongeduldig te worden.