OV Chip Plus en gtbv: kastje-muurklantenservice | NS Community
beantwoord

OV Chip Plus en gtbv: kastje-muurklantenservice


  • Anonymous
  • 0 reacties

Lieve NS,

Gisteren zat ik in een trein die helaas, ondanks pogingen van de machinist hem weer aan de praat te krijgen, er geen zin meer in had. Daardoor heb ik meer dan zestig minuten vertraging opgelopen.
Volgens jullie site moet je bij OV Chip Plus gtbv indienen. Dat scheen wel zo te zijn, maar als je OV Chip Plus hebt in combinatie met een Flex-abonnement, moet je toch echt bij de normale klantenservice zijn (nadat de OV Chip Plusmevrouw met een stuk of vier andere collega’s had gespard).
Die verwees door naar het normale formulier.
Dan maar weer terug naar OV Chip Plus-klantenservice. Nope, die verwees mij weer door naar de normale klantenservice.
Die vulde een formulier voor mij in, met incorrecte informatie.

Lieve, schattige, pluizige NS. Dit is geen kinderziekte meer aangezien OV Chip Plus al een poosje bestaat. Wanneer wordt dit gefixd? Want dit forum herbergt ook andere topics van mij waarbij het fout gaat. Alsof blinden niks te doen hebben in hun leven en nooit vertraging kunnen oplopen. En alsof de klantenservice met hun IKEA-familiepas wat kastjes en muurtjes hebben aangeschaft.

Liefs,

VIRM. Een trouwe en enthousiaste treinreiziger, die van dit onnodige geneuzel er soms helemaal niks meer van snapt
 

icon

Beste antwoord door Aurora NS 2 September 2022, 12:42

Bekijk origineel

114 reacties

Hey Virm.

Ik begrijp de verwarring helemaal. Ontzettend balen dat je het gevoel hebt zo van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Dat is natuurlijk nooit de bedoeling.
Ik ga voor je aan de slag, om te kijken waar de kink in de kabel zit, en hoe we die er uit kunnen strijken.

Wil je mij eerst een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres? Dan kijken we daar verder.

Op dit moment kijkt iemand van Webcare mee. Maar het gaat ook even om het signaal dat er nog steeds iets een beetje mis gaat…
 

Ik hou je in de gaten via Webcare! ;)

 

We gaan er werk van maken, VIRM. We laten het niet los tot het is opgelost.

Naar aanleiding van het bericht van Virm is er nog eens goed naar onze werkinstructies gekeken en die bleken niet duidelijk genoeg, waardoor er een kastje/muur verhaal ontstond.
Deze gaan we dan ook zo snel mogelijk aanpassen.

We helpen Virm nu persoonlijk verder met zijn claim!

En de claim is succesvol afgehandeld. :)

Badge +3

Op https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-een-beperking/kortingspercentages-ov-chip-plus.html staat verkeerde/verouderde informatie over het Voordeelurenabonnement.

Reputatie 6
Badge +2

Op https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-een-beperking/kortingspercentages-ov-chip-plus.html staat verkeerde/verouderde informatie over het Voordeelurenabonnement.

Scherp van je Robert! Ik ga het direct doorzetten zodat dit aangepast kan worden. Bedankt!

Nog wel even een vraagje: is de combo OV Chip Plus met NS Flex nu goed geregeld wat betreft gtbv?
 

Reputatie 7
Badge +3

Op https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-een-beperking/kortingspercentages-ov-chip-plus.html staat verkeerde/verouderde informatie over het Voordeelurenabonnement.

Info is pas 5 jaar oud 😉 (6 mei 2016)

Het is nu allemaal in orde, VIRM. Je zal geen kastje muur meer ondervinden bij een eventuele volgende claim!

Tien dagen later, en ik krijg te horen dat ik de reguliere klantenservice moet bellen. Wat nu?
 

Goedemorgen VIRM. Omdat Aurora NS dit destijds heeft bekeken en de nodige gegevens al van je heeft zal zij zich hier vanavond wederom over buigen.

Vandaag kwam ik er achter dat de werkinstructie is: wij gaan er niet over, ga het formulier op de site invullen.

Het antwoord in dit topic klopt dus nog steeds niet. Waarom duurt dit echt jaren om te regelen?

Reputatie 7
Badge +3

Waarschijnlijk omdat degene die erover ging met pensioen is gegaan en de vacature niet is vervuld.

Reputatie 7
Badge +1

Het is nu allemaal in orde, VIRM. Je zal geen kastje muur meer ondervinden bij een eventuele volgende claim!

…………...

Het spijt me om te lezen dat het nog steeds niet is opgelost. Ik heb wederom Aurora gevraagd of zij hier achteraan kan gaan, dit zal op zijn vroegst maandag, anders dinsdag zijn.

Geen probleem! Dit is niet de eerste, tweede, of derde keer dat ik dit aankaart, dus ik verwacht ook niet binnen een paar dagen een oplossing. ;) Al is die oplossing er binnen een paar jaar ook niet gekomen. ;)

Vanochtend heeft de medewerkster voor mij wel het formulier ingevuld. Ben benieuwd.

Potdorie, en ik had zo gehoopt dat het inmiddels opgelost was. Ik stuur je wederom een privébericht.

Inmiddels wederom een terugkoppeling gehad over deze werkinstructie. Het bleek nog niet helemaal duidelijk te zijn, maar ook dat is inmiddels aangepast. Er geldt nu het volgende:
 

  • Boek je je reis niet voor OV-Chip Plus? Dan neem je 1x contact op met OV-Chip Plus om aan te geven dat je voortaan Geld terug bij vertraging wilt indienen via Mijn NS of het webformulier. Dan wordt aangemerkt dat jouw claim behandeld wordt als OV-Chip Plus-claim en kun je vanaf twee dagen later die twee indienkanalen gebruiken.
  • Boek je je reis wel voor OV-Chip Plus? Dan neem je voor elke Geld terug bij vertraging-claim contact op met OV-Chip Plus en wordt je claim tijdens dat contact afgehandeld.
  • He, wat staat er nu precies bij dat eerste punt?
    Gaat het dan om gevallen van OV-Chip Plus in combinatie met een afgekocht reisrecht?
    - Via Mijn NS zal in sommige gevallen een geldige check-out ontbreken. Laatste keer dat ik het webformulier invulde was er een ontoegankelijke rekaptcha-dingens.

    Dus… Hoe zit het nu? :)


     

Hi NS,

Helaas blijkt het antwoord van Aurora NS niet te kloppen. Net OV Chip Plus klantenservice gebeld voor een gtbv-claim van een reis van gisteren. Die wilde mij alweer doorverbinden met de reguliere gtbv-afdeling. Op de website staat dat ik de reguliere OV Chip Plus-klantenservice moet hebben, en dat blijkt ook uit het antwoord van Aurora NS.

Dit is niet de eerste keer. Dit is niet de tweede keer. Dit is niet de derde keer… Waar moet ik nu in vredesnaam heen? En wanneer wordt dit nu echt, echt, echt, echt, echt fatsoenlijk opgelost?

 

@VIRM Ik heb je bericht verplaatst naar het betreffende topic. Het is spijtig dat het nog steeds niet goed werkt, maar een nieuw topic starten zal niet helpen. Het is juist belangrijk om informatie op dezelfde plek te houden.

Wat betreft de situatie zelf, dit is gewoon ontzettend naar. @Aurora NS heeft dit topic nog steeds in haar beheer en hoop dat zij hier nogmaals achteraan kan gaan. Zij heeft de dienst morgenochtend.

Mooi en aardig dat jullie de situatie ontzettend naar vinden, maar wat gaat er nu concreet gebeuren? En waar kan ik een claim indienen? Mijn vertrouwen in dit hele gebeuren is in ieder geval foetsjie. 
 

Hoi VIRM! 

Er werd aangegeven dat de werkinstructie nog eens duidelijk onder de aandacht gebracht zou worden. Ik hoop dan ook dat jouw ervaring gisteren eenmalig was en dit vanaf nu goed gaat, al snap ik dat je het vertrouwen verloren bent.
Wat betreft de onduidelijkheid, daar kan ik me ook in vinden. Zoals ik het lees gaat het om reizen die je niet met OV-Chip Plus boekt. Je geeft bij de Klantenservice van OV-Chip Plus aan dat je voortaan je claims via het webformulier of Mijn NS aanvraagt en dat wordt dan zo in het systeem genoteerd.

Wat betreft je vorige claim, als je deze rit met OV-Chip Plus hebt geboekt kun je ook daar je claim indienen, niet via het webformulier, wat de medewerker ook aangeeft.

Ik ga het dan nog een keer proberen. Wat betreft het reguliere webformulier: die is niet toegankelijk met een schermlezer. De Recaptcha is gelukkig weg, maar sommige gevragen zijn niet gelabeld (je hoort dat je ja of nee moet aanvinken, maar niet wat de achterliggende vraag is).

Reageer