beantwoord

reis uitgesteld vanwege storing

  • 3 April 2022
  • 5 reacties
  • 151 Bekeken

Ik heb weekend vrij abonnement, maar vanwege de landelijke storing rijden er zondag geen treinen, waardoor ik pas maandagochtend mijn geplande reis kan maken. Kan ik de kosten van die reis vergoed krijgen?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 4 April 2022, 21:00

Bekijk origineel

5 reacties

Dat is lastig omdat uw abonnement ook geldig is bij andere vervoerders die met dit probleem niks te maken hebben en dus morgen zullen eisen dat u bij hen gewoon betaalt. 

Ik ga de reis morgen bij NS maken (als ze dan weer rijden).

Mijn vraag is voornamelijk of NS het weekend vrij abonnement honoreert (desnoods retroactief) morgen omdat ik er zondag geen gebruik van kon maken vanwege de storing.

Ik ga de reis morgen bij NS maken (als ze dan weer rijden).

Mijn vraag is voornamelijk of NS het weekend vrij abonnement honoreert (desnoods retroactief) morgen omdat ik er zondag geen gebruik van kon maken vanwege de storing.

Nee, als u morgen incheckt zal uw weekendabonnement genegeerd worden net als op andere maandagen.

Badge +3

NS zegt dat je in ieder geval Geld Terug bij Vertraging kunt claimen. Bij NS Flex is dat op basis van voltarief 2e klas (en bij 1e klas eventueel de rest via de Klantenservice).

Daarmee kan je dus morgen reizen. Dus claim gerust voor een reis naar Den Helder, Vlissingen, Groningen/Leeuwarden of Maastricht die je niet kon maken.😅

Hallo FreekJansen en welkom bij de NS Community,

 

Indien je vandaag een extra kaartje hebt gekocht dan kan je de kosten vergoed krijgen door contact op te nemen met onze klantenservice. Meer informatie over de storing van gisteren en de afhandeling daarvan kan je in dit topic vinden. 

Reageer