beantwoord

Resitutie uitchecken OV-chip kaart ipv kaartje met QR code

  • 5 July 2022
  • 1 reactie
  • 105 Bekeken

Twee weekenden terug kwam ik 's nachts aan op station Rotterdam centraal na een reis met de Thalys uit Parijs. Door werkzaamheden bij de NS en Thalys kwamen wij aan met 3 uur vertraging waardoor er op die tijd (rond 1:00 's nachts) geen treinen meer reden en wij het station uit moesten om een taxi te nemen. De poortjes bij de NS scanden de code op mijn Thalys kaartje niet en er waren geen medewerkers aanwezig. Omdat wij echt het station uit moesten heb ik mijn ov kaart gescand waarna er direct €10 saldo afgeschreven werd.

Er is dus geld afgeschreven terwijl ik in bezit was van een geldig kaartje en verder geen reis gemaakt heb. Graag zou ik voor dit bedrag restitutie krijgen maar waar kan ik dit aanvragen? Op de website is hier geen mogelijkheid voor en blijf ik steeds heel lang aan de lijn hangen vanwege de drukte bij de klantenservice.

Alvast bedankt,

Saskia

icon

Beste antwoord door Thom 5 July 2022, 14:07

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Er is helaas geen ander kanaal voor dan Klantenservice. Wij zijn een reizigersforum. kunnen niet bij de administratie en u hier dus ook niet helpen. Uw chipkaart en naam op de e-ticket moeten dezelfde zijn.

In Rotterdam-Centraal zou dat openen van het poortje goed moeten gaan, er zijn alleen poortjes  met die mogelijkheid. Met een mobiel is het altijd scherp, een papieren kaartje moet een onbeschadigde code hebben.

Overigens hoeft u niet uit te checken met uw chipkaart als het niet lukt. Voor dit soort gevallen is er de noodknop en dan wordt er na wat controlevragen meestal wel geopend. Scheelt een tientje en gedoe.

Reageer