Kennen jullie de wet van Murhpy?
In de avond van 7 juli, vetrok ik uit Amsterdam rond negen uur naar Eindhoven centraal voor werk. Helaas ging de trein niet verder door een aanrijding en ben ik vanuit Den Bosch verder gegaan met de bus. Het was een drukke bus en we deelde hem met een enorme sprinkhaan (ter grote van mijn handpalm) die van tijd op tijd naar beneden sprong in iemands nek. Dat was stressen. Gelukkig, kwam er op een gegeven moment een jonge binnen met zijn kitten die de omstanders een beetje kalmeerden en ik had een gesprek met een leuke meid.
Uiteindelijk ben ik middernacht gearriveerd op Eindhoven centraal en loop ik naar mijn Hotel (The Social Hub). Tegen alle verwachtingen in, was de nachtreceptie dicht. Nu maakte ik me zorgen en ben gaan lopen naar NH, Crown en het pullman hotel. Alle drie vol. Na zes onsuccesvolle belletjes naar omliggende hotels gaf ik het op en ging ik wachten op de nachtrein terug naar Utrecht/Amsterdam om half twee.
Verslagen zat ik in de trein naar Amsterdam. Toen ik in Utrecht aankwam, dacht ik dat de conducteur had gezegd dat deze trein verder ging naar Amsterdam. Helaas hoorde ik dat verkeerd en miste ik mijn overstap. De volgende trein naar Amsterdam ging om kwart over drie.
Mijn kracht was op en ik ben met de taxi van Utrecht naar Amsterdam gegaan. Mijn taxi chauffeur, Murphy, had weinig simpatie en heeft de volle bak gerekend.
Kunnen de lieve mensen van de NS iets doen om mijn pijn te verlichten?
Groetjes,
Frank