beantwoord

soms zit het tegen

  • 10 July 2023
  • 8 reacties
  • 193 Bekeken

Kennen jullie de wet van Murhpy?

In de avond van 7 juli, vetrok ik uit Amsterdam rond negen uur naar Eindhoven centraal voor werk. Helaas ging de trein niet verder door een aanrijding en ben ik vanuit Den Bosch verder gegaan met de bus. Het was een drukke bus en we deelde hem met een enorme sprinkhaan (ter grote van mijn handpalm) die van tijd op tijd naar beneden sprong in iemands nek. Dat was stressen. Gelukkig, kwam er op een gegeven moment een jonge binnen met zijn kitten die de omstanders een beetje kalmeerden en ik had een gesprek met een leuke meid.

Uiteindelijk ben ik middernacht gearriveerd op Eindhoven centraal en loop ik naar mijn Hotel (The Social Hub). Tegen alle verwachtingen in, was de nachtreceptie dicht. Nu maakte ik me zorgen en ben gaan lopen naar NH, Crown en het pullman hotel. Alle drie vol. Na zes onsuccesvolle belletjes naar omliggende hotels gaf ik het op en ging ik wachten op de nachtrein terug naar Utrecht/Amsterdam om half twee.

Verslagen zat ik in de trein naar Amsterdam. Toen ik in Utrecht aankwam, dacht ik dat de conducteur had gezegd dat deze trein verder ging naar Amsterdam. Helaas hoorde ik dat verkeerd en miste ik mijn overstap. De volgende trein naar Amsterdam ging om kwart over drie.

Mijn kracht was op en ik ben met de taxi van Utrecht naar Amsterdam gegaan. Mijn taxi chauffeur, Murphy, had weinig simpatie en heeft de volle bak gerekend.

Kunnen de lieve mensen van de NS iets doen om mijn pijn te verlichten?

 

Groetjes,

Frank

icon

Beste antwoord door Thom 10 July 2023, 11:19

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Leuk om te lezen, maar als u zelf een taxi neemt, moet u die ook zelf betalen.  Het is wel een mooie illustratie van de Wet van Murphy. Als u een conducteur of Klantenservice had gesproken en die waren akkoord geweest, dan had u niet hoeven te betalen. Nu bent u uw geld kwijt, vrees ik. Er was ook geen noodzaak naar de geldende maatstaven voor vergoeding. 
 

NS vergoedt als u door een laat in de avond ontstane vertraging niet meer met aansluitend openbaar vervoer thuis kunt komen; dan moet u van te voren om een taxi vragen en betaalt u niets. Waarom u veronderstelt dat u in deze situatie recht zou hebben op een taxi, en nog betaald door een ander ook, komt me wat vreemd voor. 

Reputatie 7
Badge +3

Begrijp ik goed dat er wel nog een trein naar Amsterdam was maar je geen zin meer had om.te wachten op die trein en toen een (dure) taxi hebt genomen en hoopt dat NS deze vergoedt?

De thuisbrengplicht geldt als door vertraging en verstoring bij NS iemand niet meer met de laatste verbinding thuis kan komen. Om beroep te doen op die plicht moet er telefonisch of via infopaal contact worden opgenomen met NS klantenservice.

De thuisbrengplicht is echter niet op jou van toepassing. Had je vooraf gekeken naar de inchecktijden van het hotel? Soms moet je een late incheck bij een hotel melden.

Reputatie 5

Denk dat je sowieso geld terug bij vertraging kan aanvragen, vanaf 60 minuten krijg je alles terug toch?

Denk dat je sowieso geld terug bij vertraging kan aanvragen, vanaf 60 minuten krijg je alles terug toch?

Ja, de treinkosten maar niet de taxi.

Reputatie 7
Badge +3

Hij vraagt toch ook niet om vergoeding van de taxikosten?

Reputatie 7
Badge +3

Denk dat je sowieso geld terug bij vertraging kan aanvragen, vanaf 60 minuten krijg je alles terug toch?

Voor de heenweg naar Eindhoven kan er beroep gedaan worden op de geldterugbijvertraging-regeling bij minimaal.30 minuten vertraging. Bij de terugreis was er geen vertraging  maar een lange overstaptijd.

Reputatie 7
Badge +3

Hij vraagt toch ook niet om vergoeding van de taxikosten?

Klopt hij vraagt om iets te doen om.de pijn te verplichten. Dat kan dus vanalles zijn: vergoeding vertraging heenweg, eventuele vooruitbetaalde hotelkosten en/of taxikosten.

Bedankt voor jullie antwoorden!

Er zit een eigen schuldelement in, ik heb er ook niet veel vertrouwen in om iets terug te krijgen.

 

Misschien helpt dit verhaal jou om niet dezelfde fout te maken.

Reageer