stakingsclaim | NS Community

stakingsclaim

  • 3 September 2022
  • 5 reacties
  • 227 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heb maar liefst 3 dagen geen gebruik kunnen maken van mijn trajectvrij abonnement wijhe- zwolle vanwege staking.Heb nu 3 claims ingediend omdat ik mij heb weg laten brengen naar Raalte om van daaruit met Blauwnet naar Zwolle te reizen. Deze kosten totaal 26,88 euro worden op mijn maandfactuur berekend. Maak ik kans om deze kosten terug te krijgen. Praat dan niet over de gemaakte kilometers(120 km) door derden gemaakt.


5 reacties

Goedemiddag Bert4711 en welkom bij onze Community.

Jammer om te lezen dat je bent getroffen door drie van de stakingsdagen. Voor elk van deze dagen was de stakingsregeling van toepassing, wat wil zeggen dat je per dag een bedrag van € 25,- kunt claimen.

Meer informatie over de stakingsregeling kun je vinden op deze pagina. Daar staat ook direct hoe je je claim kunt indienen.

Reputatie 7
Badge +3

Wat voor claims heb je ingediend? Volgens de stakingsregeling kun je of een GtbV claim indienen of een verzoek tot tegemoetkoming in de kosten voor alternatief vervoer. Bij GtbV kun maximaal het vol tarief na je reis Wijhe - Zwolle terug krijgen, dat is minder dan de vol tarief Raalte - Zwolle die je dan niet terug krijgt. Bij de tegemoetkoming in de kosten voor alternatief vervoer kun je de kosten met Blauwnet wel terug vragen, maar weet niet of je dan ook nog voor de gemaakte kilometers tegemoetkoming krijgt, jij hebt nu 2 vormen van alternatief vervoer. 

Maar ik vraag me af of je dan niet beter de fiets had kunnen pakken, al was het dan alleen maar naar Raalte of Heino (wat me dichterbij lijkt) om de autokosten uit te sparen.

 

Bedankt voor tips maar fiets is geen optie vsnwege handicap. Afstand van huisadres naar Raalte en naar Heino is gelijk maar Raalte is makkelijker te bereiken. Gaat me eigenlijk om de kosten van blauwnet. 

Net te horen gekregen dat iknergens voor in aanmerking kom. Wat een organisatie  vroeg alleen 26,88 terug die ik extra heb uitgegeven. Kon echter 3 x 25 euro claimen maar heb dit niet gedaan omdat mijn claim voor ns gunstiger is. Ik denk mee maar ns zegt nee. Jammer

Reputatie 7
Badge +1

Net te horen gekregen dat iknergens voor in aanmerking kom. Wat een organisatie  vroeg alleen 26,88 terug die ik extra heb uitgegeven. Kon echter 3 x 25 euro claimen maar heb dit niet gedaan omdat mijn claim voor ns gunstiger is. Ik denk mee maar ns zegt nee. Jammer

Als NS niet wil meedenken, dan zou ik zeggen: dien gewon een claim in voor 3 x €25. NS heeft zijn kans gehad om er goedkoop van af te komen.

Reageer