beantwoord

Teruggave bij vertraging

  • 25 November 2023
  • 11 reacties
  • 186 Bekeken

Logo Nederlandse Spoorwegen

Link Mijn NS

 

Relatienummer: 28491996      |      Ons kenmerk: 5237733821

 

Beste heer Savelkoul, 

 

Wij hebben uw aanvraag voor Geld terug bij vertraging ontvangen. Het registratienummer is 602027400. Wij vinden het vervelend dat u vertraging heeft ervaren tijdens uw reis.

In deze aanvraag heeft u verklaard dat u op 16 november 2023, vertrektijd 15:53 uur, een vertraging van 60+ minuten heeft gehad op het traject tussen Amsterdam Amstel en Sittard.

Wij streven ernaar u binnen zes weken te informeren over de afhandeling van uw aanvraag. Een eventuele terugbetaling zal plaatsvinden op het door u opgegeven rekeningnummer NL** **** **** ***6 25. Handig om te weten: in uw Mijn NS (Zakelijk)-account kunt u de status van uw claim inzien.

 

Met vriendelijke groet,

 

Lieneke Bouma

Hoofd NS Klantenservice

Beste heer Savelkoul, 

 

Wij hebben uw aanvraag voor Geld terug bij vertraging met als reisdatum 16 november 2023 en claimnummer 602027400 behandeld. Uw claim is toegewezen en u krijgt een terugbetaling van € 19,03. Wij zullen dit binnen twee weken overmaken op het door u opgegeven rekeningnummer NL** **** **** ***6 25. Onze excuses voor de vertraging die u heeft opgelopen.

 

Toelichting op het uit te betalen bedrag:

  • Restitutie 60+ minuten vertraging Amsterdam Amstel – Sittard op 16 november 2023 van: € 19,03

Het kaartje heeft gekost € 98,61. Vertraging uiteindelijk all in 2,5 uur.

Dan begrijp ik vergoeding van € 19,03 niet. Gaarne uitleg ?

icon

Beste antwoord door Vareo 25 November 2023, 09:06

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge

@T.Savelkoul over wat voor kaartje gaat het hier? NS verkoopt geen kaartjes voor binnenlandse enkele reizen zulke grote bedragen.

Retour 1e klasse Sittard-Amsterdam-Amstel

Reputatie 7
Badge

Je krijgt toch 50% terug bij vertraging van meer dan een half uur? Amsterdam Amstel-Sittard is 48.62 euro, dan zou je 24,31 euro moeten krijgen. 

Reputatie 7
Badge +1

Je krijgt toch 50% terug bij vertraging van meer dan een half uur? Amsterdam Amstel-Sittard is 48.62 euro, dan zou je 24,31 euro moeten krijgen. 

Vanaf 1 uur vertraging krijg je de hele reis terugbetaald. Als je een retour had, dan de helft van de retourprijs.

Antwoord op de mail en leg het uit. Dan kijkt er een mens naar.

Reputatie 7
Badge +1

Je krijgt toch 50% terug bij vertraging van meer dan een half uur? Amsterdam Amstel-Sittard is 48.62 euro, dan zou je 24,31 euro moeten krijgen. 

Ik neem aan dat TS met zijn tweeën heeft gereisd en hij zou derhalve € 48,62 moeten terugontvangen. Ik snap sowieso de prijs die TS noemt niet en al helemaal de restitutie van NS niet. Al denk ik dat bij de restitutie zoals gebruikelijk weer van de 2e klas is uitgegaan. NS doet nu eenmaal liever iets in 2 keer dan in één keer goed.  

Reputatie 7
Badge +3

Je krijgt toch 50% terug bij vertraging van meer dan een half uur? Amsterdam Amstel-Sittard is 48.62 euro, dan zou je 24,31 euro moeten krijgen. 

Ik neem aan dat TS met zijn tweeën heeft gereisd en hij zou derhalve € 48,62 moeten terugontvangen. Ik snap sowieso de prijs die TS noemt niet en al helemaal de restitutie van NS niet. Al denk ik dat bij de restitutie zoals gebruikelijk weer van de 2e klas is uitgegaan. NS doet nu eenmaal liever iets in 2 keer dan in één keer goed.  

Als ze met zijn 2en zouden hebben gereisd, dan kan dat niet voor deze prijs. Daarbij moet ieder dan apart gtbv aanvragen.

 

Reputatie 7
Badge +1

Je krijgt toch 50% terug bij vertraging van meer dan een half uur? Amsterdam Amstel-Sittard is 48.62 euro, dan zou je 24,31 euro moeten krijgen. 

Ik neem aan dat TS met zijn tweeën heeft gereisd en hij zou derhalve € 48,62 moeten terugontvangen. Ik snap sowieso de prijs die TS noemt niet en al helemaal de restitutie van NS niet. Al denk ik dat bij de restitutie zoals gebruikelijk weer van de 2e klas is uitgegaan. NS doet nu eenmaal liever iets in 2 keer dan in één keer goed.  

Als ze met zijn 2en zouden hebben gereisd, dan kan dat niet voor deze prijs. Daarbij moet ieder dan apart gtbv aanvragen.

 

Misschien eerst even lezen: TS heeft € 98,61 voor de reis afgerekend. Ik heb ook aangegeven dat ik deze prijs niet begrijp. Ik hoop dat TS dit nog even wil uitleggen.

Reputatie 7
Badge

Retour 1e klasse Sittard-Amsterdam-Amstel

 

Reputatie 7
Badge

Retour 1e klasse Sittard-Amsterdam-Amstel

Ah, een retourticket had ik niet aan gedacht omdat dat gewoon twee keer de prijs van een enkele reis kost en dus niet per se zinnig is. Maar dit zou €97,24 moeten kosten, dus het is me nog niet duidelijk waar je €1,37 extra voor betaald hebt.

Links of rechtsom begrijp ook ik de hoogte van de vergoeding echter inderdaad ook niet.

Reputatie 7
Badge +3

 

 

 

 

Misschien eerst even lezen: TS heeft € 98,61 voor de reis afgerekend. Ik heb ook aangegeven dat ik deze prijs niet begrijp. Ik hoop dat TS dit nog even wil uitleggen.

Wat ik heb gelezen dat er €98,61:is betaald voor een RETOUR 1e klas. Dat staat in de vraag van TS.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens de prijslijst in de reisplanner kost een retour 1e klas van Sittard naar Amsterdam Amstel 97,24. Als je het kaartje in de automaat koopt zou dat 98,24 zijn. 

Het is mij ook niet duidelijk waar de prijs van 98,61 vandaan komt.

Reageer