Skip to main content

mijn zoon heeft een jongerenkaartje en zou vandaag terugreizen van zijn opa en oma maar dat kan nu niet. kan hij morgenochtend met hetzelfde kaartje reizen?

In principe wel. NS moet ervoor zorgen dat hij zonder extra kosten zijn reis kan maken zodra dat weer mogelijk is. Of op een toekomstige datum maar keuze.


Hiervoor kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice. Wanneer daar wordt gezegd dat het niet kan, doe dan een beroep op artikel 6.1 van de Algemene voorwaarden van NS.

6.1.

Welke mogelijkheden heeft u bij vertraging? Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging op uw Reisroute meer dan zestig (60) minuten bedraagt, zal NS zich inspannen om u daarvan op de hoogte brengen. U kunt bij een dergelijke vertraging gebruik maken van één van de volgende mogelijkheden:

Dan worden er 3 mogelijkheden genoemd waarbij mogelijkheid 2 is:

U beëindigt uw reis en wisselt uw eenmalige papieren Vervoerbewijs, E-ticket of Eenmalige chipkaart bij NS in voor een vergelijkbaar papieren Vervoerbewijs, E-ticket of Eenmalige chipkaart dat geldig is op een door u gekozen moment. Voor het nieuwe papieren Vervoerbewijs, E-ticket of Eenmalige chipkaart gelden dezelfde beperkingen en voorwaarden als die op het originele papieren Vervoerbewijs, E-ticket of Eenmalige chipkaart van toepassing waren. 

Mogelijkheid 3 is overigens terugbetaling waarna je zelf een ander ticket kunt aanschaffen.


Hiervoor kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice. Wanneer daar wordt gezegd dat het niet kan, doe dan een beroep op artikel 6.1 van de Algemene voorwaarden van NS.

6.1.

Welke mogelijkheden heeft u bij vertraging? Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging op uw Reisroute meer dan zestig (60) minuten bedraagt, zal NS zich inspannen om u daarvan op de hoogte brengen. U kunt bij een dergelijke vertraging gebruik maken van één van de volgende mogelijkheden:

Er is in dit geval geen sprake van vertraging. Immers topicstarter geeft aan dat haar zoon nog helemaal niet onderweg is maar pas later op de dag wil gaan reizen terwijl er al is opgeroepen niet meer op reis te gaan.


Nee. Hij moet een nieuw kaartje kopen en kan voor kaartje gisteren beroep doen op de Geldterugbijvertraging-regeling.


Als je vandaag (4 april) al bent gaan reizen met bijvoorbeeld je e-ticket van 3 april, gaan onze conducteurs hier coulant mee om, en helpen je zo zoveel mogelijk. Als je wel meer kosten hebt gemaakt kan je je het beste richten tot onze klantenservice. Meer informatie kan je hier vinden.


Reageer