Ik heb een ticket gekocht van Blerick naar Düsseldorf maar heb hem niet gebruikt. Is het mogelijk om dit bedrag terug te krijgen?
Aan een e-ticket is niet te zien of die gebruikt is of niet. Uw verklaring is niet genoeg. Een e-ticket wordt normaal niet teruggegeven, u had er gewoon op kunnen reizen. Helaas zijn er te veel mensen die denken slim te zijn, met een kaartje reizen en als er dan geen controle is het geld terug vragen. Dat hoeft bij u niet zo te zijn, maar bij veel te veel mensen helaas wel.
Als het gekocht is bij NSInternational dan kunt u contact opnemen met de Klantenservice. Een enkele keer is daar in de praktijk nog wel eens coulance, meestal niet.
Omdat tussen Venlo en Düsseldorf een sprinter rijdt, zijn treinkaartjes altijd even duur, ongeacht de tijdstip van boeken.
Het beste kunt u voortaan op deze reis op de dag zelf boeken.
Aan een e-ticket is niet te zien of die gebruikt is of niet.
Uw verklaring is niet genoeg. Een e-ticket wordt normaal niet teruggegeven, u had er gewoon op kunnen reizen. Helaas zijn er te veel mensen die denken slim te zijn, met een kaartje reizen en als er dan geen controle is het geld terug vragen. Dat hoeft bij u niet zo te zijn, maar bij veel te veel mensen helaas wel.
- We weten niet of dit een e-ticket is. Kan ook een automaatticket zijn.
- Van internationale e-tickets worden de controlescans geregistreerd. Controle is natuurlijk niet 100% maar een eventuele controle zal zichtbaar zijn.
- Als het dan toch een e-ticket is bij NS gekocht, dan gelden deze voorwaarden: "Voor de ingangsdatum 100% terugbetaling. Vanaf de ingangsdatum tot 2 maanden na de ingangsdatum kunnen aantoonbaar niet gebruikte tickets terugbetaald worden tegen EUR 19,00 kosten per vervoerbewijs. De terugbetalingsvertraging voor Homeprint en Mobiele tickets is 7 dagen. Let op: Een deel van de reis annuleren of het aantal personen wijzigen is niet mogelijk. U kunt de reis alleen in zijn geheel annuleren.”
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.