Uitcheck niet in mijn NS | NS Community
beantwoord

Uitcheck niet in mijn NS

  • 29 March 2023
  • 3 reacties
  • 96 Bekeken

Vandaag ben ik ingestapt en ingecheckt in Groningen. Nu was er helaas een aanrijding vandaag, waardoor ik met 2 uur vertraging uiteindelijk aan ben gekomen in Utrecht. Ik wil graag een claim indienen vanwege de vertraging. Ik begrijp dat dit eenvoudig kan via MijnNS. Nu is het alleen zo dat in mijn NS staat dat ik heb niet uitgecheckt. Terwijl dit zeker wel het geval was. Ik ben uitgestapt op Utrecht Centraal. Daar hebben ze poortjes, dus ik moet ook wel uitchecken. Ik zie ook op OV-chipkaart.nl de uitcheck wel terug. Maar goed, nu kan ik dus geen claim indienen omdat de NS zegt dat ik niet ben uitgecheckt. Mijn eenvoudige vraag: gebeurt dit vaker, dat er vertraging zit tussen de uitcheck, en het registeren in mijnNS? Het is inmiddels zo'n 10 uur geleden dat ik ben uitgecheckt, dus lijkt me dat dat wel geregistreerd zou zijn nu.

Ik heb Reizen op Saldo.

icon

Beste antwoord door WimJ 29 March 2023, 07:19

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3

Ja, die vertraging komt vaker voor. Ik zou een paar dagen wachten en anders contact opnemen met klantenservice.

Reputatie 7
Badge +2

Bij Flex wel ja, maar TS geeft aan op saldo te reizen. Dat gaat doorgaans wel sneller.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt ook buiten MijnNS om een claim indienen. Dan vul je zelf de in- en uitcheck tijden in die op jouw kaart staan. 

Reageer