Vergoeding vertraging >1 uur studenten OV | NS Community
beantwoord

Vergoeding vertraging >1 uur studenten OV

  • 3 October 2022
  • 2 reacties
  • 432 Bekeken

Hi,

Ik heb zaterdag 1 oktober 2022 van Tilburg naar Breda gereisd met vervangend vervoer door werkzaamheden.

Om 01:00 (in de nacht) kwam ik aan in Tilburg en heb daar ongeveer 1,5 uur gewacht op een bus (wel ingecheckt). Het was slecht geregeld en 2 bussen kwamen langs en reden door, omdat de chauffeurs niet meer terug wilden rijden naar Breda. Uiteindelijk zijn er taxis gekomen voor iedereen die naar Breda moest, die kwamen rond 02:30. 

Nu is het probleem dat ik met mijn student OV gratis reis, en ik ben vergeten uit te checken in Breda omdat de taxis ons op een vreemde plek hebben afgezet. NS kan weten hoe laat de taxis aankwamen, en dat het langer dan een uur was. 

Mijn vraag: Heb ik recht op een vergoeding omdat ik zo lang hebt gewacht?

Groeten,
Blijke

icon

Beste antwoord door Aurora NS 3 October 2022, 13:51

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Houders van een studentenreisproduct krijgen in principe 4,64 euro vergoeding voor een vertraging van 60 minuten of meer. In de voorwaarden staat wel dat dan een check-uit verplicht is, maar gezien de omstandigheden denk ik dat NS daar misschien niet zo zwaar aan wil tillen.

Ik zou gewoon een claim indienen. Dat kan via dit formulier. Daarop kunt u de situatie niet toelichten. De claim zal vervolgens door een computer automatisch worden beoordeeld. Als de claim wordt afgewezen, dan kunt u reageren op de mail met de afwijzing en daar de situatie toelichten. De claim zal dan opnieuw worden beoordeeld, door een mens ditmaal.

Welkom op de NS Community, Blijke.

Als je uiteindelijk meer dan een uur vertraging hebt gehad kom je inderdaad in aanmerking voor Geld Terug Bij Vertraging. Hier kun je precies zien hoeveel dat is. 
Omdat je niet hebt uitgecheckt kan dat wel wat roet in het eten gooien als je het formulier invult. Grote kans dat je claim eerst afgewezen wordt. Het advies is dan om een reactie te sturen op de afwijzing en zo je verhaal uit de doeken te doen. Mijn collega's nemen je aanvraag dan nogmaals in behandeling.

Reageer