beantwoord

Verkeerd gecorrigeerde check-in/check-out

  • 20 April 2023
  • 2 reacties
  • 140 Bekeken

Telkens als ik ruime vertraging heb krijg ik een paar dagen later de melding van NS, dat ze een vergeten check-in/check-out automatisch hebben gecorrigeerd. In de app staan eerst de juiste check-in/check-out tijden vermeld.

Het corrigeren gebeurd terwijl ik wel zelf heb ingecheckt/uitgecheckt. Ik moet altijd door poortjes heen en ik houd het tegenwoordig goed in de gaten, omdat het al meerdere keren is gebeurd. Via de NS app krijg ik een melding elke keer dat ik in-/uitcheck. En ik kan dus in de eerste instantie de juiste check-in/check-out tijden zien.

Ik kan nu steeds geen geld terugvragen bij vertraging. NS staat dit niet toe, wanneer je een ‘gemiste’ check-in/check-out hebt. Het zijn altijd de reizen mét vertraging, waar het automatisch gecorrigeerd wordt.

Mijn woon-werk verkeer is een reis van één uur. Het lijkt alsof de NS denkt dat bij een grote vertraging mijn check-in/-uit tijden niet kunnen kloppen.

De klantenservice heeft me tot nu toe nog niet geholpen helaas. Hoe los ik dit op?

icon

Beste antwoord door Tamzin 20 April 2023, 16:33

Bekijk origineel

2 reacties

Dit is zonder details moeilijk te beoordelen. Wellicht reist u steeds op de grens van dal naar spits waardoor het systeem bij een veel langere reisduur dan normaal (zeker als dat vaker gebeurt) vermoedt dat u voor de spits hebt ingecheckt maar pas meer dan 30 min later (in de spits) daadwerkelijk bent vertrokken wat dus niet is toegestaan.

U zult dit toch via de Klantenservice moeten oplossen aangezien die uw in/uitcheck gegevens kan inzien wat wij als medereizigers uiteraard niet kunnen. U kunt dan aangeven dat u vertraging hebt opgelopen wat de Klantenservice aan de hand van de treingegevens kan controleren en die kan dan ook uw gegevens corrigeren.

Heel spijtig dat dit gebeurd. Wat geven mijn collega's dan precies aan waarom dit niet kan worden opgelost? Heb je wel eens geprobeerd om de claim via het formulier in te dienen?

Reageer