Vertraging 03-04 en studenten weekend OV | NS Community
beantwoord

Vertraging 03-04 en studenten weekend OV


Door de vertraging van vandaag kan ik niet meer met mijn studenten weekend OV naar huis reizen. Hierdoor moet ik morgen betalen voor mijn reis. Kan ik deze kosten terug krijgen? Door de vertraging heb ik mijn abonnement niet kunnen gebruiken

icon

Beste antwoord door rvdborgt 3 April 2022, 16:49

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3

Eerst betalen. Daarna bij Klantenservice geld terug vragen. Of NS moet besluiten het Weekend Vrij abo eenmalig t/m maandag te verlengen !

Of NS moet besluiten het Weekend Vrij abo eenmalig t/m maandag te verlengen !

Dat is niet zo simpel, dan moet je dat overal in de software gaan aanpassen.

Reputatie 7
Badge +1

In principe mag je met de eerstvolgende reismogelijkheid (of op een latere datum) reizen zonder extra kosten. Maar door het chipkaartgebeuren komt dat inderdaad neer op betalen en geld terugvragen.

Reputatie 6

In principe mag je met de eerstvolgende reismogelijkheid (of op een latere datum) reizen zonder extra kosten. Maar door het chipkaartgebeuren komt dat inderdaad neer op betalen en geld terugvragen.

Morgen ochtend tot 10 uur alle poortjes open zetten. Het zal toch een duur dagje voor de NS worden als het nog lang gaat duren. Veel mensen die onderweg gestrand waren kunnen, ook als de treinen weer gaan rijden niet meer thuis komen. Op veel plaatsen is er na 10 uur geen aansluitend busvervoer meer Dat wordt….  Taxi….op kosten van de NS en daarnaast volledige reissom terugkrijgen……

 

Badge +3

Dat wordt….  Taxi….op kosten van de NS en daarnaast volledige reissom terugkrijgen…

Succes daarmee (door personeel of via de Infozuil of Klantenservice een taxi laten regelen).

 

In principe mag je met de eerstvolgende reismogelijkheid (of op een latere datum) reizen zonder extra kosten. Maar door het chipkaartgebeuren komt dat inderdaad neer op betalen en geld terugvragen.

Dat wordt….  Taxi….op kosten van de NS en daarnaast volledige reissom terugkrijgen……

Zoveel taxi's zijn er niet dus die kosten blijven heel beperkt.

Wat als je wel met alternatief vervoer zoals de Arriva trein kan reizen?

Ikzelf moet vanuit Maastricht naar Nijmegen en ik ben via Arriva 20 min langer onderweg. Zou ik dan alsnog morgen kunnen reizen met NS en de treinreis kosten kunnen declareren? 

Reputatie 7
Badge +1

Dat wordt….  Taxi….op kosten van de NS en daarnaast volledige reissom terugkrijgen…

Succes daarmee (door personeel of via de Infozuil of Klantenservice een taxi laten regelen).

 

Gaat ook niet gebeuren heeft NS m.i. terecht al aangegeven. Op nu.nl vinden ook nog heel veel mensen het vreemd dat er geen bussen worden ingezet…..Reacties in de trend van: Ja maar elke bus is er één.

 

Ik zou alleen niet de buschauffeur willen zijn als er 500 man staan te wachten.

Badge +3

Wat als je wel met alternatief vervoer zoals de Arriva trein kan reizen?

Ikzelf moet vanuit Maastricht naar Nijmegen en ik ben via Arriva 20 min langer onderweg. Zou ik dan alsnog morgen kunnen reizen met NS en de treinreis kosten kunnen declareren? 

Nee, niet als het om een weekend-SRP gaat, want dat is geen NS product. Bovendien zijn er geen enorme verstoringen tussen Nijmegen en Maastricht.

Wat als je wel met alternatief vervoer zoals de Arriva trein kan reizen?

Ikzelf moet vanuit Maastricht naar Nijmegen en ik ben via Arriva 20 min langer onderweg. Zou ik dan alsnog morgen kunnen reizen met NS en de treinreis kosten kunnen declareren? 

Nee, want de normale, kortste route gaat sowieso via Venlo. De 50 km omrit via Den Bosch is alleen toegestaan als dat sneller is.

Reageer