beantwoord

Vertraging met de hsl claim afgewezen

  • 21 December 2022
  • 8 reacties
  • 203 Bekeken

Reputatie 2

Ik ben 16 november met de hsl om 18.26 vertrokken uit Amsterdam Centraal en had om 19.37 in Breda moeten zijn. Helaas was ik pas om 20.25 in Breda. Dat is een vertraging van bijna een uur. Vertraging ingediend via mijn ns. Waarna ik bericht kreeg dat ik geen vertraging heb gehad. Helaas heb ik al eerder meegemaakt dat je bij het scherm van reishistorie geen hsl kunt aangeven en dan vervolgens kennelijk automatisch wordt verondersteld dat je via het andere traject reist. Buiten het inlogscherm kan je je vertraging ook indienen maar erg omslachtig. Kan dit eens opgelost worden en ik zou graag mijn geld terugontvangen. 

icon

Beste antwoord door Tochjo 22 December 2022, 09:27

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het beste kun je telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Heb je wel al een reply geschreven met je bezwaar zonder de onderwerp regel te wijzigen?

Reputatie 5

@Laura NS : is dat de standaard procedure voor het aantekenen bij bezwaar van een afgewezen Gbtv?

Ik krijg net nl bericht van Lieneke dat mijn claim voor vertraging van +60 minuten vorige week is afgewezen omdat

Het aan u uit te keren bedrag valt onder deze grens of u heeft met een kosteloos verstrekt vervoerbewijs gereisd. Helaas kunnen wij daarom niet aan uw verzoek voldoen.

 

Dat is natuurlijk een vreemd bericht aan iemand die aan Flex Vrij abonnement 1e klas heeft en gewoon 1/18 deel van zijn abonnement hoort terug te krijgen bij 60+ minuten vertraging.

 

 

 

Badge +3

Het beantwoorden van de mail waarin de claim wordt afgewezen, is inderdaad de juiste manier om bezwaar te maken tegen de afwijzing. U kunt dan een toelichting geven die door een persoon zal worden gelezen.

Merk overigens op dat bij NS Flex-abonnementen niet de abonnementskosten bepalen hoe groot de vergoeding is, maar het afgelegde traject. Bij 60 minuten of meer vertraging is de vergoeding de hele ritprijs vol tarief. Zie de vergoedingentabel.

Reputatie 5

 

Dat is natuurlijk een vreemd bericht aan iemand die aan Flex Vrij abonnement 1e klas heeft en gewoon 1/18 deel van zijn abonnement hoort terug te krijgen bij 60+ minuten vertraging.

Zie nu trouwens dat de berekening van de teruggave anders is bij Flex abonnementen, maar goed, zit dan nog steeds ruim boven het minimum van €2,30.

Reputatie 5

Het beantwoorden van de mail waarin de claim wordt afgewezen, is inderdaad de juiste manier om bezwaar te maken tegen de afwijzing. U kunt dan een toelichting geven die door een persoon zal worden gelezen.

Maar is dat dan de standaard bezwaarprocedure - want een standaard bezwaarprocedure staat immers nergens gecommuniceerd in de informatievoorziening. Sterker nog, het eerste advies is om het forum hier eens verder te kijken als je verder nog vragen hebt.

Badge +3

Ja, dat is de normale procedure. Het is al een tijdje geleden dat een claim van mij is afgewezen, maar in die mail staat wel: “Heeft u een gerichte vraag over deze claim, beantwoord dan deze e-mail met uw vraag.”

Reputatie 5

😳, Ai, lezen is ook een kunst - dit staat inderdaad ook in de mail die ik kreeg.

Reageer