beantwoord

vervangend busvervoer zonder incheckpaal

  • 26 November 2023
  • 3 reacties
  • 184 Bekeken

Donderdag ben ik van Rdam naar Middelburg gereisd. De trein ging in Rdaal niet verder, er was vervangend busvervoer. Daar stond geen incheckpaal. De reis naar BoZ duurde langer dan 35 minuten. Ik heb geld terug bij vertraging ingediend, maar heb €5 extra voor de rit moeten betalen. Hoe kan ik dit terugvragen?

Marlies

icon

Beste antwoord door MoDe 26 November 2023, 12:56

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt het beste telefonisch, via X,Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Heb ik gedaan, 2x opgehangen door klantenservicemedewerker bij het doorverbinden. 3e keer werd er gezegd dat ik mijn factuur moest afwachten en dan weeeeer bellen. Het lijkt wel ontmoedigingsbeleid. Heeft me totaal een uur gekost, ongelooflijk. En dat voor €5.…

 

Badge +3

Bij spontane uitval en busvervoer staan er niet zomaar ineens mobiele palen.

Er stond ooit dat je dan (bij evacuatie van een trein) uitgecheckt zou worden door het personeel.

Maar dat kan helemaal niet dus een bus is dan gratis. Mocht dat tot extra kosten leiden (weer inchecken op een vervolgstation, verlies van langeafstandskorting) dan krijg je die kosten terug.

Gevonden… (lach van de dag)… 

https://www.ns.nl/klantenservice/trein-gestrand/uitchecken.html

Voordat je van een gestrande trein overstapt op vervangend vervoer word je automatisch uitgecheckt door NS-personeel. 🤣🙄😴

Come again, heeft iemand zoiets ooit meegemaakt (willekeurig voorbeeld evacuatie trein)? 

Waarom word ik uitgecheckt voordat ik het vervangend vervoer instap?

Dit doen we om het makkelijk voor je te maken. Het bedrag dat je hebt betaald voor de reis tot nu toe wordt niet in rekening gebracht. Indien je jouw reis vervolgt vanaf het station waar je wordt afgezet, kun je gewoon weer inchecken bij de poortjes.

NEE, dat gebeurt niet. Er wordt niemand uitgecheckt door personeel (want dat kunnen ze niet, al zouden ze het willen/tijd voor hebben om met jouw ov-chipkaart ergens uit te checken!)

De praktijk is dus ‘zoek het maar uit’ (kan eigenlijk ook niet anders) en bedragen ‘die je al hebt betaald niet in rekening brengen’ is al helemaal onzinnig #hoedan

Stel ik reis op saldo (anonieme kaart) en kom uit Groningen en wilde naar Rotterdam. In Gouda strandt de trein.

Mooi, dan mag ik gratis met een bus naar Rotterdam en wordt Groningen - Gouda niet in rekening gebracht. Maar ja, die heb ik toch al betaald!?

En in Rotterdam mag ik dan ‘gewoon weer’ inchecken bij de poortjes als ik dat zou willen… (het staat er, letterlijk!)

Hou toch eens op met zulke communicatie! 😣

@Mariael doe geen moeite voor die 5 euro zou ik zeggen… of juist toch wel?

https://www.youtube.com/watch?v=Xuy_jIKN7Lw

Reageer