beantwoord

volledig geld terug

  • 20 July 2023
  • 2 reacties
  • 122 Bekeken

Op 4 juni zijn we met 3 personen vanuit Weert met de trein naar Amsterdam Arena vertrokken voor het concert van Harry Styles. De trein had meer dan 3u vertraging, waardoor we nog maar een half uur van het concert hebben gezien! Terug hebben we mijn man gebeld die is vanuit Ell naar Amsterdam Arena ons komen halen.

We hadden 3x een dagkaart gekocht, maar heb 3x de helft teruggekregen. en niets voor de extra benzinekosten van Ell naar Amsterdam en terug.

Dit zal een vergissing zijn! Maar ik kom er nergens tussen en wil graag dat het netjes opgelost wordt!!

M.v.g.

 

icon

Beste antwoord door Momo 20 July 2023, 17:14

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

De benzinekosten worden niet vergoed. U kunt niet op eigen initiatief kosten maken die NS dan maar moet vergoeden. NS is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor vervolgschade, dus dat is geen vergissing.

 

Welke dagkaart had u precies gekocht? Een dagkaart waarmee u in kunt checken of een actieticket maakt uit. U had op de heenreis vertraging en dat is verrekend. Op de terugreis met de trein was die er niet zoals nagegaan zal zijn. Dat u met de auto reed was uw keuze. Ik ga er van uit dat u geen dagkaart hebt gekocht als u na het concert niet meer op tijd thuis kon komen. 

Reputatie 7
Badge +3

De benzinekosten worden niet vergoed. U kunt niet op eigen initiatief kosten maken die NS dan maar moet vergoeden. NS is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor vervolgschade, dus dat is geen vergissing.

 

Welke dagkaart had u precies gekocht? Een dagkaart waarmee u in kunt checken of een actieticket maakt uit. U had op de heenreis vertraging en dat is verrekend. Op de terugreis met de trein was die er niet zoals nagegaan zal zijn. Dat u met de auto reed was uw keuze. Ik ga er van uit dat u geen dagkaart hebt gekocht als u na het concert niet meer op tijd thuis kon komen. 

4 juni was de dag van de systeemstoring bij ProRail, waarbij NS aangaf ruimhartig te vergoeden. En vanwege de omstandeden kon je bij uitzondering wel op eigen inititief kosten maken om nog thuis te komen. Via het online declaratieforumulier kon je o.a. ook kilometervergoeding voor auto terugvragen. 

Vraag is wel hoe de claim van TS is ingediend. Was dat via het speciale declaratieforumulier of via de regulier GtbV regeling waarbij er dan alleen voor de heenreis een vertraging was, waarvoor nu de terugbetaling is. 

Zie ook https://www.ns.nl/klantenservice/overig/vergoeding-storing-4-juni.html

Reageer