Op 29 mei 2023, om 11:04 heeft NSKlantenservice@ns.nl het volgende geschreven:
<r0.png> <r1.png> Beste heer Walthaus,Hartelijk dank voor uw reactie op ons bericht over compensatie bij vertraging tijdens uw internationale treinreis, op 4 maart 2023.In de afgelopen periode zijn er verschillende incidenten geweest waardoor ons Service Center onverwacht overbelast is geraakt. Hierdoor heeft u helaas enige tijd moeten wachten op een reactie van ons, waarvoor mijn excuses.U geeft aan dat u tevens vertraging heeft ondervonden op de terugreis van München naar Utrecht Centraal. Helaas kan ik in ons systeem geen aanvraag hiervoor worden gevonden, evenmin op de aangegeven referentienummers. Enkel de heenreis toont een verzoek tot compensatie, waarover u reeds bent geïnformeerd.Om uw verzoek om compensatie alsnog in behandeling te kunnen nemen, heb ik meer informatie van u nodig. Kunt u toelichten hoe uw reis precies is verlopen en op welk traject de vertraging is ontstaan?U kunt uw toelichting in een reactie op deze e-mail aan ons doorgeven. Na ontvangst neem ik uw verzoek dan graag verder in behandeling.Ik vertrouw erop dat ik u met deze e-mail voldoende heb geïnformeerd.
Datum:29 mei 2023 Klantnummer:******** Ons kenmerk:******** Onderwerp:Opvolging naar aanleiding van uw contact
Met vriendelijke groet, Lieneke BoumaHoofd NS Klantenservice
NS Internationaal B.V., Utrecht | Handelsregister Amsterdam 30172195 | Privacy | Disclaimer <r2.png>
Oorspronkelijke tekst
Van: *********
Aan: NSKlantenservice@ns.nl
CC:
Verzonden: 28.05.23 16:53:43
Onderwerp: Re: Goedkeuring aanvraag Compensatie bij vertraging Geachte mevrouw Bouma,
Bedankt voor uw mail.
Jammer dat u de mail niet goed heeft gelezen, mijn mail gaat over de de terugreis Munchen-Utrecht op 4 maart 2023.
Ja de claim van de heenreis is goedgekeurd en het bedrag is teruggestort op 25 maart 2023.
Weer een omissie van uw organisatie, ik begrijp het gewoon niet. Slechte service weinig zorgvuldigheid!!!
Ik vraag u nogmaals binnen 3 werkdagen te reageren met een redelijke termijn van afhandeling van mijn claim over de terugreis van Munchen-Utrecht op 4 maart 2023.
Zoals ik al eerder aangaf indien ik niet binnen 3 dagen een bevredigend antwoord van u krijg zal ik genoodzaakt zijn juridische stappen te ondernemen op basis van het Europesche recht.
In afwachting van uw spoedig bericht, verblijf ik,
Met warme groet,
Frans *******
CC Rechtsbijstand verzekering
PS: gaarne onderstaande mail van mij goed doorlezen
Op 28 mei 2023, om 15:58 heeft NSKlantenservice@ns.nl het volgende geschreven:
Nederlandse Spoorwegen
Beste Thomas *******
Hartelijk dank voor uw reactie op ons bericht over compensatie bij vertraging tijdens uw internationale treinreis, op 24 februari 2023.
In de afgelopen periode zijn er verschillende incidenten geweest waardoor ons Service Center onverwacht overbelast is geraakt. Hierdoor heeft u helaas enige tijd moeten wachten op een reactie van ons, waarvoor mijn excuses.
In uw reactie vraagt u na wanneer uw aanvraag ******* zal worden afgehandeld. Graag bevestig ik dat uw aanvraag op 2 maart 2023 is afgehandeld, waarbij u 25% op uw ticketprijs (op basis van een enkele reis) is toegezegd. Een bedrag van 42,48 zal worden overgemaakt via de betaalmethode waarmee de tickets oorspronkelijk zijn aangeschaft.
Het is goed om te weten dat het erg druk is bij de Klantenservice. We zullen ons maximaal inspannen om binnen vier weken tot betaling over te gaan. Ondanks dat u al geruime tijd wacht op een afhandeling van uw aanvraag, verzoek ik daarom opnieuw om uw geduld. Het bedrag is verwerkt en wordt doorgezet naar betaling, waarna het aan u zal worden overgemaakt.
Ik vertrouw erop dat ik u met deze e-mail voldoende heb geïnformeerd.
Datum:
28 mei 2023
Klantnummer:
*******
Ons kenmerk:
*******
Onderwerp:
Opvolging naar aanleiding van uw contact
Met vriendelijke groet,
Lieneke Bouma
Hoofd NS Klantenservice
NS Internationaal B.V., Utrecht | Handelsregister Amsterdam 30172195 | Privacy | Disclaimer
Oorspronkelijke tekst Van: Frans ******* Aan: NSKlantenservice@ns.nl CC: Verzonden: 23.05.23 12:49:37 Onderwerp: Re: Goedkeuring aanvraag Compensatie bij vertraging Geachte mevrouw Bouma, In wend mij tot u inzake een claim die ik 6-3-2023 indiende naar aanleiding van de terugreis van Munchen-Utrecht op zaterdag 4-3-2023. Boekingsnummer KVRSTLC. Op 6-3-23 ontving ik een ontvangst bevestiging met referentie ********** en op 13-3-23 wederom een mail met referentie nummer *******. We zijn nu bijna 3 maanden verder en tot op heden heb ik nog geen reactie van u mogen ontvangen. ( Na diverse telefoongesprekken ondermeer op 5-4-23 en 8-5-23 en 22-5-23) Steeds krijg ik het antwoord dat het heel druk is. Uw medewerker die ik op 8-5-23 vertelde dat mijn claim in ongeveer 2 weken zou worden afgehandeld. ( de afdeling afhandeling claims was fors uitgebreid en waren snel de achterstanden aan het inlopen) Gisteren deelde uw medewerkster mij mede dat het nog al wat langer kan duren want de afdeling claim is ook nog bezig met claims af te handelen van september vorig jaar. Ook hier weer blijkt de communicatie naar klanten door de NS zeer te wensen overlaat. Geen info over aanpassing reis, stations ed en nu allemaal verschillende antwoorden. Ik ben zeer ontstemd, hetgeen zachts uitgedrukt. Volgens uw eigen voorwaarden dient u de indiener van een claim een reële termijn te melden met betrekking tot de afhandeling van de claim. Nu vraag ik me af wat de NS een redelijke termijn vindt? De eerste claim met betrekking tot de heenreis was snel afgehandeld. Binnen 2 weken. Conform de Europese afspraken/regelgeving verzoek ik u mij binnen 3 werkdagen mede te delen wanneer mijn claim wordt afgehandeld. Indien ik geen bevredigend antwoord mag ontvangen, zal ik overwegen juridische stappen te ondernemen. Ik ga er echter vanuit dat we deze kwestie onderling in goed overleg kunnen regelen. In afwachting van uw spoedig bericht, verblijf ik, met warme groet, Frans Walthaus CC: Rechtsbijstand verzekering Verstuurd vanaf mijn 1Pad Op 2 mrt. 2023 om 15:03 heeft NS Klantenservice het volgende geschreven:
{SrvReqNo:i7002272208]}
{CommOutNo:25219324946]}
NLH_0020S_0118
{SrvReqNo:r7002272208]}{CommOutNo:a5219385307]} NLH_0020S_0118
Op 27 nov 2023, om 15:33 heeft NS Klantenservice <NSKlantenservice@ns.nl> het volgende geschreven:
Relatienummer: 27519925 | Ons kenmerk: 5238681740
Beste Thomas ***********, Wat ik in de boeking zie is dat er op 25-03-2023 € 42.48 terugbetaald is op de VISA kaart waarmee de reis betaald is. Mocht u nog vragen hebben, dan helpen wij u graag verder. Kijk op www.ns.nl of stel uw vraag op de NS Community. U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice. We staan dag en nacht voor u klaar. Met vriendelijke groet, Lieneke Bouma Hoofd NS Klantenservice
Wat vindt u van dit bericht?
Uw gegevens zijn opgenomen in het NS-klantenbestand. We gebruiken deze gegevens o.a. om u te informeren over voor u relevante diensten en producten van NS Groep N.V. en haar werkmaatschappijen en samenwerkende partners.
Dit bericht is automatisch aangemaakt en verstuurd. Heeft u nog vragen of opmerkingen? Kijk op Klantenservice of stel uw vraag op de NS Community. Wij helpen u graag verder.
NS Reizigers B.V., Laan van Puntenburg 100, 3511 ER te Utrecht | Handelsregister Utrecht 30124362>H_0007S_0129 {CommOutNo:|5238681740]} {SrvReqNo:t7002403277]}