beantwoord

Waar is Lieneke Bouma en het Agile werken dat zij promoot?

  • 27 November 2023
  • 6 reacties
  • 466 Bekeken

LS,
 
Ik wordt nu echt boos.
 
Ik krijg nu weer een reactie op de eerdere claim van de heenreis Utrecht- Munchen van 25 februari 2023.
 
 
HET GAAT OM EEN TWEEDE CLAIM MET BETREKKING TOT DE TERUG REIS OP 4 MAART 2023.
 
ZIE BIJLAGEN;
 
DIT SCHREEF IK OP 29 MEI 2023 NADAT IK EEN VERZOEK KREEG DE CLAIM NOGMAALS TOE TE LICHTEN OMDAT MIJN CLAIM ZOEK GERAAKT WAS.
 
Geachte mevrouw Bouma,
 
Ik ben nu echt flabbergasted, ik dien een claim in en krijg van uw organisatie bevestigingen van mij mail ingezonden via uw website, ( helaas wordt dit niet bewaard in uw internet omgeving ( mijn NSI of mijn NS )).
 
Wel heb ik van u bevestigingen gekregen van de mails met referentie nummers. Dus u heeft het wel ontvangen dus bij u ook te traceren via de referentienummers. ( zie bijlage van al uw mail ontvangstbevestigingen bijlage 1)
 
Nog even in het kort:
 
 
Daar er problemen waren op de heen reis hebben we contact gezocht met NS international om te vragen of er voor de terugreis ook problemen waren.
Oorspronkelijk ticket Bijlage 2 Vertrek Munchen 14:47 uur
 
Ja dat was zo en heeft de medewerker een nieuwe reservering gemaakt ( zie ticket bijlage 3)
Als vertrektijd noemde hij 13.51 uur, dit vonden we vreemd omdat op de site een vertrek stond van 13.31 uur. Neen dit was de vertrektijd 13:51 uur.
 
Bij aankomst op Munchen kwam mijn zoon vroeger op het perron omdat ( na mededeling van de NS international ) wellicht de rijtuigen anders opgesteld konden zijn.
Op het moment dat hij om 13:35 uur op het perron kwam, zag hij de trein vertrekken ( dus toch 13:31)
 
Dus naar de service balie in de hal ( met vele reizigers ) Daar werd hij geboekt op de volgende trein naar Dusseldorf. (Zie ticket bijlage 4.)
Vertrek Munchen 15:38 - aankomst Utrecht 22:58 uur.
 
Tot overmaat van ramp kreeg de trein een defect, na ruim een uur stil gestaan te hebben in de middel of onware werd de trein terug gesleept naar Munchen.
 
Daarna werden de passagiers opgedoekt in een trein naar Dortmund ICE nummer 528.
Dus niet naar DUSSELDORF!!!!!
 
Daar mijn zoon de volgende dag moest werken was een van de opties om in Frankfurt uit te stappen, maar geen zekerheid dat er dan een trein was naar Nederland.
 
Besloten om naar Dusseldorf HFb te gaan door op Koln Messe uit te stappen, naar Koln centraal en daar de trein naar Dusseldorf Hfb  te pakken van 23:24 uur. Aankomst rond 24:00 uur. Geen treinen meer naar Utrecht.
 
Daar ben ik opgehaald vanuit Nederland en naar Utrecht gebracht.
 
Mijn claim is terug betaling van het ticket ad € 439,30 minus de reeds vergoede claim van de heenreis zijnde € 42,48 plus de benzine kosten van € 100,— voor autoreis Utrecht-Dusseldorf- Utrecht. Totaal € 496,82.
 
Het zou NS international sieren indien zij extra een reductie voucher doen toekomen van 50% op onze eerst volgende internationale reis die we boeken. Gezien de vele omissies en lange doorloop tijd bij de behandeling van mijn claim.
 
Zoals eerder aangegeven verwacht ik van NS international een bericht met een redelijke termijn van afhandeling van mijn claim volgens de algemene voorwaarden en de Europesche afspraken.
 
Mocht ik binnen 3 dagen geen info van u gekregen hebben zal ik nu echt over gaan tot juridische stappen en stel ik u ook aansprakelijk voor de door mij te maken juridische kosten.
 
In afwachting van uw spoedige reactie, verblijf ik,
 
Met warme groet.
 
Frans Walthaus 
 
CC rechtsbijstandsverzekering
 
PS; wellicht ten overvloede verzoek u goede nota te nemen van de bijlagen
 
 
 
 
Bijlage 1
 

 

 

 

 

 

 
 
 
Bijlage 2
 
 
Bijlage 3
 
 
 
 
Bijlage 4
 
 
 

 

 
 
 
 
Op 29 mei 2023, om 11:04 heeft NSKlantenservice@ns.nl het volgende geschreven:
 
 
 
 
 
 
<r0.png>
<r1.png>
 
 
 
Beste heer Walthaus,
Hartelijk dank voor uw reactie op ons bericht over compensatie bij vertraging tijdens uw internationale treinreis, op 4 maart 2023.
In de afgelopen periode zijn er verschillende incidenten geweest waardoor ons Service Center onverwacht overbelast is geraakt. Hierdoor heeft u helaas enige tijd moeten wachten op een reactie van ons, waarvoor mijn excuses.
U geeft aan dat u tevens vertraging heeft ondervonden op de terugreis van München naar Utrecht Centraal. Helaas kan ik in ons systeem geen aanvraag hiervoor worden gevonden, evenmin op de aangegeven referentienummers. Enkel de heenreis toont een verzoek tot compensatie, waarover u reeds bent geïnformeerd.
Om uw verzoek om compensatie alsnog in behandeling te kunnen nemen, heb ik meer informatie van u nodig. Kunt u toelichten hoe uw reis precies is verlopen en op welk traject de vertraging is ontstaan? 
U kunt uw toelichting in een reactie op deze e-mail aan ons doorgeven. Na ontvangst neem ik uw verzoek dan graag verder in behandeling. 
Ik vertrouw erop dat ik u met deze e-mail voldoende heb geïnformeerd.
 
Datum:
29 mei 2023
Klantnummer:
********
Ons kenmerk:
********
Onderwerp:
Opvolging naar aanleiding van uw contact
 
 
Met vriendelijke groet,
 
Lieneke Bouma
Hoofd NS Klantenservice
 
 
 
 
 
 
 
NS Internationaal B.V., Utrecht | Handelsregister Amsterdam 30172195 | Privacy | Disclaimer
<r2.png>
 
 
 
 
Oorspronkelijke tekst

Van: *********
Aan: NSKlantenservice@ns.nl
CC:
Verzonden: 28.05.23 16:53:43
Onderwerp: Re: Goedkeuring aanvraag Compensatie bij vertraging Geachte mevrouw Bouma,

Bedankt voor uw mail.
Jammer dat u de mail niet goed heeft gelezen, mijn mail gaat over de de terugreis Munchen-Utrecht op 4 maart 2023.
Ja de claim van de heenreis is goedgekeurd en het bedrag is teruggestort op 25 maart 2023.

Weer een omissie van uw organisatie, ik begrijp het gewoon niet. Slechte service weinig zorgvuldigheid!!!

Ik vraag u nogmaals binnen 3 werkdagen te reageren met een redelijke termijn van afhandeling van mijn claim over de terugreis van Munchen-Utrecht op 4 maart 2023.

Zoals ik al eerder aangaf indien ik niet binnen 3 dagen een bevredigend antwoord van u krijg zal ik genoodzaakt zijn juridische stappen te ondernemen op basis van het Europesche recht.

In afwachting van uw spoedig bericht, verblijf ik,

Met warme groet,

Frans *******

CC Rechtsbijstand verzekering


PS: gaarne onderstaande mail van mij goed doorlezen

  

Op 28 mei 2023, om 15:58 heeft NSKlantenservice@ns.nl het volgende geschreven:
Nederlandse Spoorwegen





 
 
 
 

 


 

 
 
Beste Thomas *******
Hartelijk dank voor uw reactie op ons bericht over compensatie bij vertraging tijdens uw internationale treinreis, op 24 februari 2023.
In de afgelopen periode zijn er verschillende incidenten geweest waardoor ons Service Center onverwacht overbelast is geraakt. Hierdoor heeft u helaas enige tijd moeten wachten op een reactie van ons, waarvoor mijn excuses.
In uw reactie vraagt u na wanneer uw aanvraag ******* zal worden afgehandeld. Graag bevestig ik dat uw aanvraag op 2 maart 2023 is afgehandeld, waarbij u 25% op uw ticketprijs (op basis van een enkele reis) is toegezegd. Een bedrag van 42,48 zal worden overgemaakt via de betaalmethode waarmee de tickets oorspronkelijk zijn aangeschaft. 
Het is goed om te weten dat het erg druk is bij de Klantenservice. We zullen ons maximaal inspannen om binnen vier weken tot betaling over te gaan. Ondanks dat u al geruime tijd wacht op een afhandeling van uw aanvraag, verzoek ik daarom opnieuw om uw geduld. Het bedrag is verwerkt en wordt doorgezet naar betaling, waarna het aan u zal worden overgemaakt. 
Ik vertrouw erop dat ik u met deze e-mail voldoende heb geïnformeerd.
 



Datum:
28 mei 2023

Klantnummer:
*******

Ons kenmerk:
*******

Onderwerp:
Opvolging naar aanleiding van uw contact
 

 



Met vriendelijke groet,

 
Lieneke Bouma
Hoofd NS Klantenservice
 
 
 

 



 
 

 



NS Internationaal B.V., Utrecht | Handelsregister Amsterdam 30172195 | Privacy | Disclaimer

 

 
 



 
Oorspronkelijke tekst Van: Frans ******* Aan: NSKlantenservice@ns.nl CC: Verzonden: 23.05.23 12:49:37 Onderwerp: Re: Goedkeuring aanvraag Compensatie bij vertraging  Geachte mevrouw Bouma, In wend mij tot u inzake een claim die ik 6-3-2023 indiende naar aanleiding van de terugreis van Munchen-Utrecht op zaterdag 4-3-2023. Boekingsnummer KVRSTLC. Op 6-3-23 ontving ik een ontvangst bevestiging met referentie ********** en op 13-3-23 wederom een mail met referentie nummer *******. We zijn nu bijna 3 maanden verder en tot op heden heb ik nog geen reactie van u mogen ontvangen. ( Na diverse telefoongesprekken ondermeer op 5-4-23 en 8-5-23 en 22-5-23) Steeds krijg ik het antwoord dat het heel druk is. Uw medewerker die ik op 8-5-23 vertelde dat mijn claim in ongeveer 2 weken zou worden afgehandeld. ( de afdeling afhandeling claims was fors uitgebreid en waren snel de achterstanden aan het inlopen)  Gisteren deelde uw medewerkster mij mede dat het nog al wat langer kan duren want de afdeling claim is ook nog bezig met claims af te handelen van september vorig jaar. Ook hier weer blijkt de communicatie naar klanten door de NS zeer te wensen overlaat. Geen info over aanpassing reis, stations ed en nu allemaal verschillende antwoorden. Ik ben zeer ontstemd, hetgeen zachts uitgedrukt. Volgens uw eigen voorwaarden dient u de indiener van een claim een reële termijn te melden met betrekking tot de afhandeling van de claim. Nu vraag ik me af wat de NS een redelijke termijn vindt? De eerste claim met betrekking tot de heenreis was snel afgehandeld. Binnen 2 weken. Conform de Europese afspraken/regelgeving verzoek ik u mij binnen 3 werkdagen mede te delen wanneer mijn claim wordt afgehandeld. Indien ik geen bevredigend antwoord mag ontvangen, zal ik overwegen juridische stappen te ondernemen. Ik ga er echter vanuit dat we deze kwestie onderling in goed overleg kunnen regelen. In afwachting van uw spoedig bericht, verblijf ik, met warme groet, Frans Walthaus CC: Rechtsbijstand verzekering  Verstuurd vanaf mijn 1Pad Op 2 mrt. 2023 om 15:03 heeft NS Klantenservice het volgende geschreven: 

 
{SrvReqNo:[7002272208]}
{CommOutNo:[5219324946]}
NLH_0020S_0118
 
 
 
{SrvReqNo:[7002272208]}
{CommOutNo:[5219385307]}
NLH_0020S_0118
 
   
 
 
 
 
Op 27 nov 2023, om 15:33 heeft NS Klantenservice <NSKlantenservice@ns.nl> het volgende geschreven:
 
Logo Nederlandse Spoorwegen Link Mijn NS
Afbeelding trein
Relatienummer: 27519925      |      Ons kenmerk: 5238681740 
 
Beste Thomas ***********, 
 
Wat ik in de boeking zie is dat er op 25-03-2023 € 42.48 terugbetaald is op de VISA kaart waarmee de reis betaald is.
 
Mocht u nog vragen hebben, dan helpen wij u graag verder. Kijk op www.ns.nl of stel uw vraag op de NS Community. U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice. We staan dag en nacht voor u klaar. 
 
Met vriendelijke groet,
 
Lieneke Bouma
Hoofd NS Klantenservice
 
Wat vindt u van dit bericht?
Duim omhoog Duim omlaag
Uw gegevens zijn opgenomen in het NS-klantenbestand. We gebruiken deze gegevens o.a. om u te informeren over voor u relevante diensten en producten van NS Groep N.V. en haar werkmaatschappijen en samenwerkende partners.

Dit bericht is automatisch aangemaakt en verstuurd. Heeft u nog vragen of opmerkingen? Kijk op Klantenservice of stel uw vraag op de NS Community. Wij helpen u graag verder. 

NS Reizigers B.V., Laan van Puntenburg 100, 3511 ER te Utrecht | Handelsregister Utrecht 30124362
>H_0007S_0129 {CommOutNo:[5238681740]} {SrvReqNo:[7002403277]}
icon

Beste antwoord door Erryt NS 27 November 2023, 18:59

Bekijk origineel

6 reacties

Wie is toch die mysterieuze Lieneke Bouma?

Reputatie 7
Badge +4

Alle brieven in het contact met klanten worden ondertekend met Lieneke Bouma. Het lijkt wat minder zakelijk, maar de meeste brieven komen gewoon uit de computer. Mensen krijgen helemaal geen bericht van Lieneke Bouma, ze worden namens haar verstuurd.

Lieneke schrijft de brieven niet en leest ze ook niet, ook niet als ze op dit forum worden uitgeschreeuwd. Ze is hoofd van de afdeling, het lijkt zo wat persoonlijker, en meer is het niet.

 

Het lijkt me verstandiger dat TS van te voren contact opneemt met de rechtsbijstandsverzekering. Dat lijkt me in deze zaak heel verhelderend.

Reputatie 7
Badge +1

Als je niet tevreden bent, dan kun je hiermee naar het Klachtenloket OV gaan, zeker als dit al zo lang aansleept.

Op dit forum kunnen we er weinig mee. De klantenservice leest hier niet mee.

Hallo Wally senior en welkom bij de NS Community,

 

Zeer spijtig dat je claim niet direct naar tevredenheid is behandeld. Vanwege jouw privacy en de kans op misbruik heb ik enkele gegevens verwijderd. Wij kunnen hier helaas niet bij jouw gegevens. Je kan voor vragen het beste contact opnemen met onze klantenservice van NS International.

Reputatie 2

Hoe heeft u de tickets betaald? Bij betaling met een creditcard kun je de transactie bij de kaartuitgever betwisten met als reden “diensten niet ontvangen”. Je hebt immers de geboekte treinverbinding niet gekregen.

Ik heb geen goede ervaringen met het Klachtenloket OV. Dit is een onwelwillend “doorgeefluik” van klachten maar als de vervoerder de klacht niet oplost is het “jammer dan”. Wij kunnen niet verder bemiddelen.

 

Reageer