wanneer krijg ik vergoeding bij staking? | NS Community
beantwoord

wanneer krijg ik vergoeding bij staking?

  • 1 November 2022
  • 13 reacties
  • 405 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb andere reiskosten moeten maken en heb voor 3 reizen de vergoeding  aangevraagd. Tot nu toe niets meer van gehoord. 
Weet iemand wanneer dit wordt vergoed?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 1 November 2022, 19:25

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Johan56
Het is net bekend dat deze claims automatisch afgehandeld gaan worden. Dit gebeurt tussen 2 en 7 november 2022. Voor aankomende maandag zou je dus een reactie moeten hebben ontvangen! 

Reputatie 7
Badge +3

Automatisch afgehandeld? Dat gaat NS een hoop geld kosten. Iedere claim, terecht of onterecht, wordt dan toegekend.

Reputatie 7
Badge +3

Mogelijk is dat uiteindelijk wel goedkoper dan maandenlang medewerkers bezig te laten zijn met het beoordelen van de claims, zeker bij het huidige personeelstekort. Dan kun je dat kantoorpersoneel misschien wel inzetten als assistent-conducteur. https://www.ad.nl/binnenland/ns-wil-kantoorpersoneel-inzetten-als-conducteur~ac36c2d6/

Reputatie 7
Badge +3

Misschien. Maar het druist natuurlijk wel in tegen het rechtvaardigheidsgevoel dat mensen die de boel met valse claims proberen te flessen onterecht geld krijgen.

Achteraf gezien is het natuurlijk oliedom dat NS niet veel eerder tot een akkoord is gekomen met de vakorganisaties. Dan was al die stakingsellende niet nodig geweest.

Reputatie 1

Edit: 3/3 goedgekeurd

Ik heb een tijdje geleden ook vergoeding aangevraagd vanwege de staking. Via de chatbot, maar ik heb daarna geen bevestiging gekregen in de mail en verder helemaal niets gehoord. Had ik wel een ontvangstbevestiging moeten krijgen? Want dan moet ik het opnieuw proberen, denk ik

Badge +3

Ik heb een tijdje geleden ook vergoeding aangevraagd vanwege de staking. Via de chatbot, maar ik heb daarna geen bevestiging gekregen in de mail en verder helemaal niets gehoord. Had ik wel een ontvangstbevestiging moeten krijgen? Want dan moet ik het opnieuw proberen, denk ik

Nee, die ontvangstbevestiging via de chatbot (JeNS) kreeg je sowieso niet.

Reputatie 1

Edit: 3/3 goedgekeurd

 

En vandaag ook al uitbetaald. Gaat opeens verrassend snel.

Badge +3

Edit: 3/3 goedgekeurd

En vandaag ook al uitbetaald. Gaat opeens verrassend snel.

Kreeg na een Flex wissel ook na 2 dagen (1 dag na de factuurdatum) al geld terug. Prima!

Van 1 van de 3 aanvragen een vergoeding van de andere 2 claims nog niks gehoord. Terwijl dit voor maandag 7 november zou moeten (Lees ik). 

 

Weet iemand hoe dit nu zit? Kan ik een nieuwe claim indienen?

 

Achteraf gezien is het natuurlijk oliedom dat NS niet veel eerder tot een akkoord is gekomen met de vakorganisaties. Dan was al die stakingsellende niet nodig geweest.

Buigen voor chantage is zelden verstandig.

Reputatie 7
Badge +3

@Tamzin Dan begrijp je, net als de NS-leiding, nog steeds weinig van CAO-onderhandelingen in een sector die een hoge organisatiegraad heeft.

@Pvl dat kan inderdaad per claim verschillen, ben ik bang. Als je de andere 2 hebt ingediend op dezelfde manier, dan komen deze er ook vast snel aan!

Reageer