Zonder mededeling vertrok trein van ander perron, dus vertraging. | NS Community
beantwoord

Zonder mededeling vertrok trein van ander perron, dus vertraging.

  • 30 May 2023
  • 4 reacties
  • 128 Bekeken

beste lezer, op donderdagavond 25 mei moest ik de trein van 23.10 vanaf Amsterdam Centraal hebben om naar Eindhoven te reizen. De infoborden zeiden perron 4b. Rond 23.10 verschijnt op het scherm boven het perron: trein is 5 minuten vertraagd. Even later dendert er een trein langs die vertrokken was op 4a en….. dat was de trein naar Eindhoven….. Geen mededeling, niks over perronwijziging. Ik was niet de enige gedupeerde.Dus half uur moeten wachten en dus veel te laat pas weer in Eindhoven. Ik reisde op keuzedag, maar vind toch dat ik recht heb op schadevergoeding, een nieuwe keuzedag erbij dus…

want vind de NS, die hebben mijn aanvraag intussen al afgewezen, maar op de site kon ik dit verhaal niet toelichten.

icon

Beste antwoord door MoDe 30 May 2023, 15:54

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Pablo D,

Vervelend dat je op deze manier de trein gemist hebt.

Recht op een nieuwe Keuzedag heb je denk ik niet, maar je zou wel kunnen proberen een aanvraag Geld Terug bij Vertraging in te dienen. Waarschijnlijk wordt die automatisch door de computer afgewezen, maar je kunt op de afwijzingse-mail reageren en je verhaal toelichten.

Overigens zie ik in de planner als vertrekperron 4 staan, dus geen 4a of 4b. De trein heeft van 23.08 tot 23.13 uur aan het perron gestaan, er is daar een treinstel bijgeplaatst.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Pablo D,

Vervelend dat je op deze manier de trein gemist hebt.

Recht op een nieuwe Keuzedag heb je denk ik niet, maar je zou wel kunnen proberen een aanvraag Geld Terug bij Vertraging in te dienen. Waarschijnlijk wordt die automatisch door de computer afgewezen, maar je kunt op de afwijzingse-mail reageren en je verhaal toelichten.

Overigens zie ik in de planner als vertrekperron 4 staan, dus geen 4a of 4b. De trein heeft van 23.08 tot 23.13 uur aan het perron gestaan, er is daar een treinstel bijgeplaatst.

Bij een keuzedag moet je minimaal 1 uur vertraging hebben om €3,50 voor keuzedag terug te krijgen. @Pablo D had een half uur vertraging, maar vindt desondanks dat hij recht heeft op schadevergoeding in de vorm van een nieuwe keuzedag. Reageren op de afwijzing heeft geen zin, want met half uur vertraging heb je geen recht op vergoeding vanuit de geld-terug-bij-vertraging regeling. Vinden dat je recht hebt op een nieuwe keuzedag terwijl er gewoon gereisd is op een keuzedag gaat wel ver, als je nergens recht op hebt.

Reputatie 7
Badge +3

Bij een keuzedag moet je minimaal 1 uur vertraging hebben om €3,50 voor keuzedag terug te krijgen.

Goed punt, daar had ik niet aan gedacht. Dan ben ik bang dat het een kwestie van de welbekende pech is, zeker als er al contact met de klanteNService is geweest.

Reputatie 7
Badge +3

Bij een keuzedag moet je minimaal 1 uur vertraging hebben om €3,50 voor keuzedag terug te krijgen.

Goed punt, daar had ik niet aan gedacht. Dan ben ik bang dat het een kwestie van de welbekende pech is.

Het is pech, want zelfs bij 59 minuten vertraging heb je bij een keuzedag het nakijken… iets met minimale vergoeding.

Reageer