2-1 toeslag

  • 13 November 2023
  • 7 reacties
  • 174 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb studentenreisproduct en ik koop af en toe 2-1 toeslag. Het gebeurde bijna elke keer dat de conducteur mij onvriendelijk vroeg om naar de tweede klas te verplaatsen bij ticket controle. Aangezien de toeslag altijd even tijd nodig had om in de machine te laden, moest ik de conducteur uitleggen dat ik de toeslag had gekocht en dat ze nog even moesten wachten. Het is voor mij heel vervelend en gênant om dit elke keer te doen. Maar ik denk dat het ook vervelend is voor de conducteurs, want die verontschuldigden zich altijd achteraf. Ik vraag me af of NS dit kan verbeteren.


7 reacties

Welkom op onze NS Community, Lee9111. Vervelend dat dit onvriendelijk gevraagd wordt. Bedoel je met machine de Mijn NS-app?

Reputatie 6
Badge +1

Welkom op onze NS Community, Lee9111. Vervelend dat dit onvriendelijk gevraagd wordt. Bedoel je met machine de Mijn NS-app?

Ik vermoed de scanner van de conducteur. 

Reputatie 7

Ja, de scanner. Die apparaten werken vaak erg langzaam.

Reputatie 7
Badge +2

Overigens valt er wel meer te verbeteren aan producten op de chipkaart. Bijvoorbeeld dat andere vervoerders ook kunnen zien dat je met een 1e klasse product bent ingecheckt.

Een vriendelijke steward van Keolis liet me ooit zien wat zij zien: een hele lijst van alles wat ooit op de kaart geladen geweest is, behalve de klasse van het product waarmee ingecheckt is 🤔 Ze vertelde meestal te zoeken naar "onbekend product" in die lijst, want dat zou meestal het 1e klas abonnement zijn.

Reputatie 6

Dat is zeker niet handig. Ik zet feedback door over de scanners en het feit dat dit zo lang kan duren bij een controle en verder ook over het feit dat een upgrade niet uit te lezen is door andere vervoerders.

Reputatie 7
Badge +2

@Daniël NS Even voor de duidelijkheid: niet alleen upgrades maar ook 1e klas abonnementen die NS verkoopt.

Reputatie 6

@Daniël NS Even voor de duidelijkheid: niet alleen upgrades maar ook 1e klas abonnementen die NS verkoopt.

Bedankt voor de verduidelijking, toegevoegd aan de feedback!

Reageer