beantwoord

24-inch vouwfiets

  • 3 August 2023
  • 12 reacties
  • 335 Bekeken

De kleine wielen zijn een groot nadeel van een vouwfiets. Wat vinden jullie van een vouwfiets met 24-inch wielen?

https://www.vikingchoice.nl/vouwfiets-24-inch-zonder-versnellingen-zwart.html

icon

Beste antwoord door Thom 3 August 2023, 13:36

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Wat wij vinden maakt niet zoveel uit. De wet of regelgeving is geen discussie. Een opgevouwen vouwfiets mag gratis mee in de trein, en geldt als bagage. De grootste maat van bagage mag. niet meer bedragen dan 85 cm. Met een wielmaat van 24 inch, 60 cm, blijft u daar waarschijnlijk nog onder.

Er is dan geen probleem. De fiets is wel onwaarschijnlijk goedkoop, 😇

Een vouwfiets is een vouwfiets. Sommige mensen denken echter dat een vouwfiets altijd gratis mee mag maar vergeten daarbij de eis dat hij dan wel opgevouwen moet zijn . 

Reputatie 3

Ik zie ook regelmatig reizigers met gewone fietsen in de spits, er wordt niks van gezegd.

Ik zie ook regelmatig reizigers met gewone fietsen in de spits, er wordt niks van gezegd.

In juli en augustus is dat toegestaan.

Reputatie 7
Badge +4

…..er wordt niks van gezegd.

 

Dat is geen argument om met een niet opgevouwen fiets overlast te mogen veroorzaken. Het mag niet en een ingeklapte vouwfiets mogen meenemen zonder kosten blijft een mooie service. Bovendien is de reden dat er niets van gezegd wordt vaak om agressie te voorkomen, dat maakt dit gedrag om geen rekening met de medereiziger te hoeven houden al helemaal beschamend. Opgevouwen vouwfietsen mogen altijd worden meegenomen. Veel gebruikers reizen ermee in de spits om naar het werk te gaan. In juli en augustus barst het van de fietsen in de trein, ze mogen dan de hele dag mee en het is vakantie  

 

Reputatie 3

Ik zie ook regelmatig reizigers met gewone fietsen in de spits, er wordt niks van gezegd.

In juli en augustus is dat toegestaan.

Het komt ook in andere maanden regelmatig voor. Vroeger had je ook korting in de spits in juli en augustus, dat is afgeschaft. wat mij betreft mag dat ook voor fietsen in de spits, op het traject waar ik veel op reis (Amsterdam Schiphol) is het in de spits juist in juli-augustus heel druk. Langere treinen met bagagerekken zouden daar ook wel handig zijn. Nu nemen 2 personen met koffers vaak 4 zitplaatsen in.

Reputatie 5

Ik zie ook regelmatig reizigers die 4 fietsen (vaak met bagage) op een vol fietsbalkon zetten. Toen ik me er laatst tussen propte om langs te lopen, vroeg de beste man 'waarom ik erlangs wilde en wat ik er te zoeken had'.

Ik zie ook regelmatig fietsers bij willekeurige deuren instappen en zo de gang versperren.

Kennelijk vindt het treinpersoneel het vaak maar best. Want inderdaad: 

er wordt niks van gezegd.

 

Back on topic:

Een vouwfiets met 24-inch wielen mag gewoon mee. 

  • Je vouwfiets mag gratis mee in de trein als je deze inklapt, ook tijdens de spitsuren.
  • Je vouwfiets klap je in vóór het instappen en klap je weer uit ná het uitstappen.
  • Je vouwfiets (en bagage) mag onder geen enkele voorwaarde buitendeuren, binnendeuren of gangpaden blokkeren. Dit heeft met de veiligheid te maken: alle deuren zijn nooduitgangen.

 

Een vouwfiets in een snelbus bij werkzaamheden is echter een ander verhaal. Dan ligt de keuze bij de buschauffeur.

Reputatie 7
Badge +4

 vroeg de beste man 'waarom ik erlangs wilde en wat ik er te zoeken had'.

 

Ach ja, ‘ik doe waar ik zin in heb en waag het niet er iets van te zeggen want dan geef ik een agressieve voorzet’. Gewoon een hufterburger dus.

Ik moet zeggen dat ik een paar dagen geleden ook met de fiets gereisd heb en doorgaans is men heel aardig en inschikkelijk onderling.
 

We kregen nog een compliment van de conducteur dat we de bagage er af hadden gedaan. Eigenlijk de omgekeerde wereld, maar ok, ;-)

Reputatie 5

 

 vroeg de beste man 'waarom ik erlangs wilde en wat ik er te zoeken had'.

 

Ach ja, ‘ik doe waar ik zin in heb en waag het niet er iets van te zeggen want dan geef ik een agressieve voorzet’. Gewoon een hufterburger dus.

Ik moet zeggen dat ik een paar dagen geleden ook met de fiets gereisd heb en doorgaans is men heel aardig en inschikkelijk onderling.
 

We kregen nog een compliment van de conducteur dat we de bagage er af hadden gedaan. Eigenlijk de omgekeerde wereld, maar ok, ;-)

Fijn om je positieve ervaring te lezen! Het kan inderdaad zijn dat ik gewoon net de verkeerde treinen tref op de verkeerde trajecten. 😅😁

Ik neem m’n vouwfiets met 26 inch wielen ook af en toe mee in de trein. Twee keer ben ik aangesproken door een conducteur. Beide keren met de vraag waar je zo’n fiets koopt omdat de conducteur ook een (sportieve) fietser was en hij het wel handig vond.Dus het mag :-)

Ik zorg dan wel dat ik niet in een volle spitstrein zit zodat ik niet in de weg zit.

Ik zie ook regelmatig reizigers met gewone fietsen in de spits, er wordt niks van gezegd.

Buiten de spits mag dat altijd met een kaartje van 6 euro. Ik ben me niet bewust van andere regels in de zomer.

Badge +3

Buiten de spits mag dat altijd met een kaartje van 6 euro. Ik ben me niet bewust van andere regels in de zomer.

Het kaartje kost € 7,50 en de voorwaarden (hele dag geldig in juli/augustus) staan erbij https://www.ns.nl/reisinformatie/fiets-in-de-trein.html

Reageer