Aanranding, te triest voor woorden, maar dit ligt natuurlijk niet aan de gebrekkige controles…

  • 25 May 2022
  • 5 reacties
  • 406 Bekeken

Reputatie 4

Toen ik gisteren het artikel las over een jonge vrouw die gedurende 40 minuten in een lege coupe is aangerand, kwamen gevoelens van woede naar boven. Ik hoop dat het slachtoffer dit vreselijke incident een plek kan geven, maar 40 minuten zijn lang, ontzettend lang wanneer je wordt aangerand…

De NS kwam al vrij snel met een reactie, het voorval zeer te betreuren, maar meteen de conducteurs in bescherming nemen, want die zouden wel eens ergens anders in de trein klanten kunnen helpen of druk zijn met het openen en sluiten van de deuren.

Ik rijd reeds ruim 35 jaar met de trein, maar waar vroeger mensen nog eens een boete kregen voor zwartrijden of met een 2e klas ticket in de 1e klas gaan zitten, is het de afgelopen in en intriest gesteld met handhaving en controles.

Waar zijn de conducteurs te vinden? In de 1e klas, gezellig met elkaar pratend en schijt hebben aan klanten die een 1e klas ticket hebben gekocht, terwijl er allemaal mensen zitten waar je mijlenver van ziet dat ze geen 1e klas kaartje hebben. Ik reis meerdere dagen per week van Den Haag naar Eindhoven en weer terug en ik worden zelden gecontroleerd, terwijl ik regelmatig overlast heb van mensen die gaan zitten en hard praten en of de muziek luid afspelen. Ook nu weer, in treinstel 10 336 richting Den Haag, vertrokken om 18:44 uur uit Eindhoven, twee conducteurs die met elkaar ouwehoeren in de 1e klas en het allemaal voor lief nemen.

Je voelt je als klant letterlijk in de zeik genomen door dit bedrijf en wanneer je conducteurs hierop aanspreekt, dan vinden ze dat je niet met hun werk moet bemoeien.

Nu zijn deze conducteurs slechts de symptomen van een daadwerkelijk probleem: de top van de NS.

Een conductrice die het roerend met mij eens was en bijna met pensioen mocht gaan, gaf aan dat het NS beleid is om mensen niet meer te bekeuren. Natuurlijk zal dit ontkend worden, maar de dagelijkse feiten, het gebrek aan controle en handhaving, duiden wel degelijk in deze richting.

Terugkomend op de aanranding, nee, er is geen bewijs dat het met de laksheid van de conducteurs te maken heeft en ik wil zeer zeker niet alle conducteurs over een kam scheren, maar het is absoluut niet uit te sluiten dat het met de laksheid van bepaalde conducteurs te maken heeft en daar zou de NS eens transparant over moeten zijn.

Ik weet het zoveelste topic betreffende controles, maar voor mij het bewijs dat de NS niets, maar dan ook helemaal niets met deze reacties doet, conform verwachting en het lucht op om mijn frustraties met medereizigers te delen, want gedeelde smart is halve smart nietwaar, ook al blijft de smart…

Goedenavond!


This topic has been closed for comments

5 reacties

Badge +3

Zie 

 

Reputatie 4

Ik weet het, maar het kan niet genoeg benadrukt worden

Zo herkenbaar. Reis ook altijd 1e klas. Denk soms waarom eigenlijk. Altijd wel last van mensen die overduidelijk geen 1e klas kaartje hebben gekocht of met een groep zitten te praten terwijl ik in de stilte coupé zit. Mijn laatste lange reis duurde 2 uur in verschillende treinen. Geen conducteur gezien. Wel zijn vrouw overigens waarmee hij aan het FaceTimen was in zijn hok. En standaard smerige ramen.

Dit kan ook gebeuren bij een Hc die actiet door de trein loopt, zie het andere topic.

Ik verwijs een ieder graag naar het topic wat hierover gaat. Zie het eerste bericht, van Robert B.