Afhandeling verloren voorwerp

  • 1 March 2022
  • 2 reacties
  • 231 Bekeken

De NS geeft keurig een mail dat het verloren voorwerp is gevonden, maar…

We kunnen het niet ophalen in Den Haag, waar het blijkbaar was ingeleverd. We zijn niet op de hoogte gesteld dat ie daar lag. Dat is wel de procedure volgens de NS.

Nou issie gelijk naar Utrecht gestuurd. Daardoor moeten we ineens minimaal 15 euro verzendkosten betalen en zowat 3 weken wachten!!

Wij zijn zelfs daarvoor langs het loket verloren voorwerpen gegaan in Den Haag en het was niet gevonden, zeiden ze.

Ik wil mijn verloren voorwerp kunnen afhalen op het NS-station waar deze is gevonden, bericht erover krijgen voordat deze naar een centraal punt wordt verstuurd om op te halen en zeker niet onnodig kosten betalen en 3 weken wachten. Hoe kan de NS mij hierin tegemoet komen?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In principe blijft een voorwerp vijf dagen liggen. Via Klantenservice met hun real-time database bent u er meteen achter of het er ligt of niet en dan is ophalen mogelijk met het nummertje dat u kreeg toen u het als verloren opgaf.

 

Er zo maar naar toegaan als u niet weet dat het er ligt, lijkt me niet erg effectief. Na vijf dagen gaat het naar Utrecht en dan zijn er inderdaad wel kosten aan verbonden. De vraag is niet hoe maar of NS u tegemoet komt en ik vrees dat dat niet zal gebeuren. Er is een gestroomlijnde procedure, die is gezien de grote aantallen effectief en efficiënt in de praktijk, en zal niet aangepast aan  worden aan hoe u of een ander die graag zou zien. 

Het was handiger geweest hierover even met Klantenservice te overleggen, dan was het goed gegaan. De helft van de voorwerpen komt terug.

 

U kunt er voor kiezen de kosten niet te betalen, dan gaat het voorwerp na een tijd naar een opkoper. 

Wat een apart antwoord. Ik had direct een ticket aangemaakt en dagelijks gekeken of er een gevonden item was. Ik heb ook contact gehad met de klantenservice, maar daar krijg ik dit antwoord: 'Normaal gesproken had u hier eerder contact over moeten hebben. Het voorwerp is 22 feb aangemeld en 22 feb gevonden. Dus waarom u nu dit bericht krijgt, snappen we ook niet.'

Dus had de NS wel haar (goed en volgens de procedure) werk gedaan, dan had veel rompslomp bespaard kunnen blijven. Dus wat 'in principe' bij u gebeurd zou zijn, is niet gebeurd. Dat het zo efficiënt werkt, zoals u beweert... nee, helaas niet. Ik heb mij veel ingespannen en dan is het ongelooflijk balen dat ik 3 weken op mijn gevonden item moet wachten.

 

Hopelijk begrijpt u nu meer mijn frustratie.

 

Reageer